S bár korábban is írtunk hasonló űreszközök terveiről, a kaliforniai L’Garde által készített, Sunjammer névre hallgató napvitorlás az eddigi legnagyobb a maga 37,8×37,8 méteres felszínével. Az űrruhák külső borításából, a Kapton nevű műanyagból készült vitorla mindössze 5 mikrométer vastagságú, azonban meglepően jól bírja a gyűrődést: nincs gondja az abszolút nullához közelítő hideggel, ahogy a 400 Celsius-fokos forrósággal sem.
A majdnem másfél ezer négyzetméteres területű eszköz által befogott napszél (pontosabban az azt alkotó protonok) 0,01 Newton tolóerőt hoznak létre – összehasonlításképp a nyugdíjba küldött űrsiklók rakétáinak összesített tolóereje az 5,3 millió Newtonhoz volt közelebb. Igaz, az űrsiklóknak minden csepp üzemanyagot magukkal kellett vinniük, míg a jövő – minden bizonnyal ennél hatékonyabb – napvitorlásainak az űrben már csak a Napra lesz szükségük.
(Forrás: L’Garde)
A NASA legkorábban 2014-ben, a SpaceX egy rakétáján küldené fel a kísérleti napvitorlást. Amennyiben a technológia megfelel az elvárásoknak és reményeknek, nemcsak az űrutazást forradalmasíthatja, hanem megoldhatja bolygónk jelentős űrszemétproblémáját is.