Belföld

A telefonfülke leverte a hirdetőoszlopot

A közterületi reklámpiac átrendeződése, s a hagyományosan Fidesz-közeli Mahír látványos pozícióvesztése állhat a legnagyobb ellenzéki párt fővárosi frakciója fejeket is követelő belharcának hátterében.

A fővárosi Fidesz frakción belül kisebb belháborúhoz vezetett a közterületi telefonfülkéken elhelyezett hirdetések ügye, s végül olyannyira elmérgesedett, hogy a napokban lemondott frakcióvezető-helyettesi és bizottsági elnöki posztjáról Sasvári Szilárd fideszes képviselő. A fővárosi közgyűlés ugyanis az ő beterjesztése nyomán szavazta meg a közterületi reklámokra vonatkozó szabályozást. Nem Sasvári volt az egyetlen tisztáldozat, hozzá hasonlóan Juharos Róbertet is visszahívta bizottsági elnöki posztjáról a Fidesz frakció.



A telefonfülke leverte a hirdetőoszlopot 1

Sasvári Szilárd

Sasvári Szilárd “bűne”


Mi lehet olyan súlyú ügy, ami miatt egyszerre mondatja le a legnagyobb ellenzéki párt a fővárosban a közgyűlés várostervezési és városképvédelmi bizottságának elnökét, illetve a jogi bizottság elnökét? Nos, a képviselőcsoport azt sérelmezte, hogy a közgyűlés január 27-én Sasvári indítványa nyomán szavazta meg azt az előterjesztést, amely – úgymond – utólag törvényesítette a Mediacontact Kft., egy közterületi reklámokkal foglalkozó magáncég tevékenységét.


Történt ugyanis, hogy a nevezett cég még tavaly ősszel szerződést kötött a Matávval a telefonfülkék hasznosítására reklámhordozó felületként. El is helyeztek körülbelül félezer citylight hirdetést. A
A telefonfülke leverte a hirdetőoszlopot 2

Kupper András

közgyűlés azonban sérelmezte, hogy a cég nem fizet közterület-használati díjat. Kupper András frakcióvezető ezzel kapcsolatban azt állítja: a főváros 70 millió forintnyi bevételtől esett el.


A frakcióvezető Sasvári „bűnét” abban látja, hogy beterjesztett egy olyan indítványt, mely szerint csak akkor kell közterület-használati díjat fizetni, ha a reklámok a fülkék szélétől legalább 10 centiméterre kilógnak. S miután a Mediacontact Kft. reklámjainak kilógása csupán 9,8 centiméteres, a díjvita okafogyottá vált.


Átírták a közterületi reklámpiacot


A FigyelőNet megkereste Somogyi Miklóst, a Mediacontact Kft. eddig mélyen hallgató ügyvezetőjét. Somogyi mindenekelőtt arra a körülményre hívta fel a figyelmet, hogy a telefonfülkék hasznosítása során a Hírközlési Minisztérium rendelete alapján jártak el, tehát véleménye szerint a fővárosi közgyűlés nem is tehetett volna mást, mint amit Sasvári Szilárd indítványára megtett: hogy alkalmazkodott a magasabbrendű jogszabályhoz.


Másrészt arra is rámutatott, hogy a telefonfülkék hasznosítási joga egészen tavaly őszig a Mahíré volt, ám az valamilyen okból lemondott erről a jogról, nyilván nem látott benne üzletet. A Mediacontact csak ezt követően került a képbe, s tavaly októberben kötött szerződést a Matávval.


Olyannyira jól sikerült a fülkék országos hasznosítása, hogy néhány hónap alatt átstrukturálódott a közterületi reklámpiac. Ma a fülkéket hasznosító Mediacontact a piacvezető, második a buszmegállókat hasznosító Intermedia, míg a hagyományos hirdetőoszlopokat uraló Mahír a harmadik helyre szorult.

A Mahír kiengedte kezéből a zsíros falatot


A Mediacontact piacnyerése egyúttal rávilágít a fideszes frakcióharcok lehetséges gazdasági hátterére is. A Mahír nyilvánvalóan rosszul ítélte meg a telefonfülkék lehetséges reklámpiaci szerepét. Talán nem akart a cégen belüli tevékenységeknek konkurenciát, mindenesetre kiengedte



A telefonfülke leverte a hirdetőoszlopot 3


a kezéből ezt a zsíros falatot. Ezt követően a fővárosi közgyűlésen keresztül próbálhatta akadályozni a Mediacontact tevékenyégét, de a 70 milliós érvágás nem sikerült. Mindesetre Sasvári és Juharos elvitte a balhét. Ám ez aligha változtat a Fidesz-közelinek mondott Mahír pozícióvesztésén.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik