A koncepció megváltozik, rakpartszélesítés történik, de csak a Zsigmond tér irányába – mondta a városvezető az Info Rádiónak adott nyilatkozatában. Ezen a szakaszon a rakpart magasságát is megemelik, mert árvíz esetén ezt a szakaszt kell a legelőbb, már 5,8 méteres vízállásnál lezárni – tette hozzá.
A világörökségi védelem alatt álló rakpartszakaszhoz a főváros nem kíván hozzányúlni. A városvezetés korábbi koncepciója szerint a Szabadság híd és Margit híd között egy szabadidős zöld sávval bővült volna a budai alsó rakpart. A főváros végül az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos – és Kulturális Szervezetének (UNESCO) tiltakozása miatt vetette el korábbi terveit.
A változtatások miatt a budai főgyűjtő csatornát nem az alsó, hanem a felső rakpart alatt vezetik majd el – derült ki a főpolgármester-helyettes az interjújából.