Aki a Google levelező rendszerét használja, olykor az éjszaka közepén is, az nagyjából tudja, miről van szó. A keresőóriás email rendszere előszeretettel tesz fel kérdéseket, vagy ad egyszerűbb matematikai feladványokat a gyanús időpontokban levelező klienseinek. A rendszer azt próbálja ilyenkor tesztelni, hogy vajon teljesen beszámítható-e az ügyfél, vagy egy olyan üzenetet próbál meg éppen teljesen elázva elküldeni, amit másnap mélységesen megbánna.
Most hasonló megfontolásokból, hasonló szűrőt fejleszt a Facebook is. A szűrő rá fog kérdezni, hogy tényleg meg akarjuk-e osztani azt a képet, amin a sokadik pohár után vágunk pofákat, majd ha ragaszkodunk hozzá, fel fogja ajánlani, hogy a tartalmat csak egy szűkebb kör számára tegyük elérhetővé, ne lássák feltétlenül a szülők, vagy a főnök – írja a brit Metro.
„Egy mesterséges intelligenciáról van szó, amelyik képes lesz felismerni egy ember két énjét: a józant és a részeget” – magyarázza a szűrő vezető fejlesztője, Yann LeCun.
Ettől persze még nyugodtan írhatunk majd ki hülyeségeket, vagy trágárságokat az üzenőfalra, esetleg zaklathatjuk az exet, úgyhogy továbbra is az a legjobb, ha az italozást nem keverjük a közösségi portálokkal – tesszük hozzá.