A Google egy hete módosította az asztali böngészős kereső megjelenését, amit most visszavonni készül a negatív visszajelzések miatt.
Korábban a találatoknál eddig az oldal címét, az url címet, majd egy rövid leírást láthattunk, kivételt képeztek a hirdetések, amelyek mellett egyértelműen feltüntették, hogy reklámról van szó. Az új dizájnnál már a weboldalak ikonjai, az úgynevezett faviconok is helyet kaptak a listázott honlapoknál, így vizuálisan jobban elkülönültek egymástól az egyes találatok. A reklámok mellé egy Ad (hirdetés) feliratú kis gomb került, amit a mérete miatt könnyű szintén faviconnak nézni.
A változtatás viszont sok felhasználó visszajelzése szerint egyáltalán nem előnyös, és sok kritika érkezett azzal kapcsolatban, hogy a reklámok így még kevésbé megkülönböztethetők az organikus találatoktól, tehát amiket valóban relevánsnak ítél a kereső algoritmusa, és nem szponzoráció révén kerülnek kiemelt helyre.
A rengeteg kritika miatt a keresőóriás úgy döntött, hogy a következő hetekben átgondolja a felületet, ami mobilon egyébként jól működik. A faviconokkal kapcsolatban az elsődleges probléma sokak szerint, hogy a Google várakozásával ellenben egyáltalán nem segítik a link mögött található tartalomra való utalást, a reklámokat jelző Ad ikon miatt pedig a reklámok könnyebben összeolvadnak a többi találattal.
A keresőcég addig is kivette az ikonokat a felületről, próbálnak megoldást találni a problémára.
Last week we updated the look of Search on desktop to mirror what’s been on mobile for months. We’ve heard your feedback about the update. We always want to make Search better, so we’re going to experiment with new placements for favicons….
— Google SearchLiaison (@searchliaison) January 24, 2020
(Kiemelt kép: AFP)