Ma a magyarországi autópályák burkolatfelületének 73 százaléka 5 évesnél fiatalabb, és csupán 2 százaléka idősebb tíz évnél. Az ÁAK idén összesen 8 milliárd forintot fordít fenntartásra.
Újdonságnak számít, hogy a legforgalmasabb szakaszokra – ott, ahol az a környező lakosságot nem zavarja – a kezelőtársaság a forgalom lehetséges minimális zavarása érdekében 24 órás munkarendet ír elő. Ilyen lesz majd az M1 autópályán, az M1 és M7 autópályák elválási pontjától az M0 útgyűrűig tartó pályaszakaszon (12-16 km szelvény), a nonstop munka eredményeként a június 1-jei kezdést követően – a korábban tervezett július végi befejezésnél jóval korábban – már július 10-én átadhatják a felújított pályát.
Hasonlóan éjszakai kiegészített munkarendben újítják majd fel július 1. és augusztus 1. között az M5 autópálya 14-16 km közötti részét, itt azonban csak egy-egy sávot zárnak majd le az autósok elől.