Hozzátette: számos olyan intézkedést dolgoztak ki és hajtanak végre, amely révén a Globus 2006-2007-től ismét nyereséget termelő céggé válik majd.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az elmúlt évben kedvezőtlenül hatott a társaság gazdálkodására az is, hogy a belföldi piacon csökkentek a konzervipari termékek árai, az áfa-szint ugyanakkor magasabb, mint Nyugat-Európában.
A Globus Rt. tavalyi éves árbevétele 34,3 milliárd forint volt, amely lényegében megegyezik a 2003. évi 34,5 milliárd forinttal.
A Globus Rt. tájékoztatása szerint 2005-ben folytatják a termelés koncentrálását, egyes alacsony fedezetű termékek gyártásának megszüntetését. Folytatódik a tavaly megkezdett létszámracionalizálás is.
A cég vezetői elmondták, hogy a Globus tavaly eredményesen javította értékesítési pozícióját a nyugat-európai piacokon. A társaság tavaly meghatározó tulajdonrészt szerzett az osztrák Vital Food cégben, ennek eredményeként megduplázta értékesítését az osztrák piacon.
A cég vezetői szerint a tavalyi veszteséghez hozzájárult az is, hogy a Sapard támogatással kiépülő integrált információs rendszerük kiépítése rajtuk kívül álló okok miatt késett, és nem állt rendelkezésre megfelelő információ a menedzsment döntéseihez.
A sajtótájékoztatón Temesfői István elnök hangsúlyozta: a Globus márkanévre építve az orosz piacon növelni fogják jelenlétüket.
A cég vezetői kiemelték, hogy a Globus Polska a korábbi évektől eltérően tavaly nyereséggel zárt, annak ellenére, hogy a zloty az év végére nagyon megerősödött, ami hátrányosan érintette az exportorientált lengyel cégeket, köztük a Globus Polskát is.