Élet-Stílus

A férfiak képeket nézegetnek, amíg a nők olvasnak

Nagy az eltérés a két nem között abban, hogy mit néznek meg egy-egy weboldalon.

Érdekes eredményt hozott egy szemkamerás kutatás, melynek során a férfiak és a nők weboldal-olvasási szokásait szerették volna feltérképezni. Az eredményt a kutatók egy elektronikus kereskedelemmel foglalkozó konferencián hozták nyilvánosságra: nyilván a reklám szempontjából egyáltalán nem mindegy, hova pillantanak először a felhasználók, mit vizsgálnak meg jobban és arra is fény derülhet, milyen gyorsan igazodnak el a menüpontok között.

A szemkamerás felvétel lényege az, hogy a tesztalanyokat leültetik a számítógép elé, majd honlapokat mutatnak nekik, miközben egy különleges kamerával figyelik szemük mozgását. A vizsgálatok során az a meglepő tény derült ki, hogy a nőket sokkal jobban érdeklik a szöveges információk, mint a férfiakat, akiknek a figyelmét először inkább a grafikus elemek és a képek ragadják meg. A szövegekből a férfiakat inkább a nagy piros betűkkel kiemelt részek érdekelték.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik