Belföld

Tévé másfél

Alig másfél milliárd forintból készíti két csatornája műsorait az év utolsó négy hónapjában a Magyar Televízió (MTV), és új nevet is kap a főadó.

Ez van, erre szerződtünk, ebből kell megpróbálni kihozni a maximumot – mondta Simon András műsorokért felelős alelnök, megjegyezve, az új műsorrenddel egyebek mellett arra törekednek, hogy megtartsák a fiatalabb korosztályok nyáron felkeltett érdeklődését. Mint mondta, ez azért is fontos, mert “az elmúlt néhány évben nem volt tudatos közönségépítés a Magyar Televíziónál”.

Pusztai András, a jövő héttől ismét m1 néven működő főadó csatornaigazgatója arról beszélt, hogy gyökeresen átalakul a csatorna hírstruktúrája: két-három óránként kerülnek adásba híradók és hírösszefoglalók.

Emellett például – a már bevezetett Panoráma néven – “nagyon hiteles és nagyon igényes külpolitikai műsor” jelentkezik a közeljövőben, de megújul a Napi Mozaik című délelőtti szolgáltató műsor is.

Az m2-t irányító Kósa Somogyi György azt emelte ki, hogy a csatorna délelőttönként művészeti és népszerű ismeretterjesztő, este kulturális műsorokat kínál, de hétköznaponként este fél kilenctől például dokumentumfilm-sávot indít.

Rudi Zoltán, az MTV elnöke a közelmúltban beszélt arról, hogy egyes betervezett, de bizonytalanná vált bevételek miatt “óvatosan tervezi” őszi struktúráját az intézmény.

Az MTI a menedzsmenthez közel álló, neve elhallgatását kérő forrástól csütörtökön úgy értesült, egész évre – szemben a tavalyi tizenkét milliárddal – mintegy hatmilliárd forintnyi műsorra fordítható pénzzel számolt a társaság vezetése.

Nagyon bátor tévé

A jövő héttől ismét m1 néven működik a Magyar Televízió (MTV) egyes csatornája – jelentette be Simon András, a közszolgálati médium műsorokért felelős alelnöke csütörtökön. Szerinte a társaság vezetése azt szeretné, hogy “egyre karakteresebben különbözzön egymástól” az eddig mtv néven működő nemzeti főadó, valamint a kulturális, művészeti, ismeretterjesztő kettes csatorna, az m2 – magyarázta a döntést.

Szavai szerint az m1 – amelynek programja ősszel 37 százalékban tájékoztató, 31 százalékban szórakoztató, 20 százalékban művelődési műsorokból áll – célja továbbra is az lesz, hogy “kiszolgálja a társadalom legszélesebb rétegeit”.

Hozzátette, az m2-t “egy nagyon bátor, nagyon úttörő, nagyon formateremtő” tematikus csatornaként képzeli el a menedzsment.


Az MTV 2002 október végén jelentette be, hogy nevet vált az addig m1 néven működő nemzeti főadó.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik