Karl-Heinz Keth, a Praktiker Építési- és Barkácspiacok Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a magyarországi barkácspiacon a legtöbb szereplő terjeszkedése lelassult, ami egyrészt a vásárlóerő alakulásával, másrészt a piac fokozatos telítődésével magyarázható. A Praktiker eredetileg is 16-18 áruházat tervezett nyitni Magyarországon. A cég felmérései szerint ugyanis egy barkácsáruházat körülbelül 100 ezer vásárló tud eltartani, a magyar települések között pedig nincs sok ilyen méretű város.
Az ügyvezető igazgató szólt arról is, hogy a Praktiker módosította magyarországi kereskedelmi stratégiáját, a jövőben elsősorban a megfelelő ár/érték arány mellett a prémium minőségi kategóriát kereső vásárlókra fókuszál. Ugyancsak stratégiai cél a kertészeti kínálat bővítése.
A Metro-csoporthoz tartozó Praktiker-lánc 2004-ben 5 százalékos forgalomnövekedést ért el Európa-szerte. Éves árbevétele ezzel elérte 2,95 milliárd eurót. Ezen belül Kelet-Európában 13,8 százalékkal nőtt a forgalom. Magyarországon a cég 1250 embernek ad munkát, bruttó árbevétele 2003-ban 42,5 milliárd forint volt. A 2004-es adatokról Keth egyelőre csak annyit közölt, hogy a terveik között az előző évivel azonos szintű bevétel elérése szerepelt, amit várhatóan meg is valósított a társaság. A forgalmi adatokat néhány héten belül hozzák nyilvánosságra.