Sipeki József, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) taxis tagozatának vezetője sajzótájékoztatóján elmondta: véleménye szerint a fix árat csak a taxisproblémák komplex rendezésével együtt szabadna bevezetni. Hozzátette, hogy a tervezet nem rendezi egyebek mellett a droszt használattal és az ellenőrzéssel összefüggő gondokat, ezért a taxisok elutasítják azt.
A drosztok használatát jelenleg köztisztviselők ellenőrzik, akiknek este hat órakor lejár a munkaidejük, s ezután az állomásokon bármi megtörténhet – mondta Sipeki József.
Mint mondta, a tervezet figyelmen kívül hagyja azt is, hogy a vonzónak tűnő tarifa hatására a vállalkozók száma jelentősen emelkedni fog, ami a Közlekedéstudományi Intézet által ez év februárjában készíttetett szakértői véleménye szerint akár a piac összeomlását is jelentheti.
A taxis cégek kifogásolják azt is, hogy a rendelettervezet fuvaronként 300 forintos többlet költséggel sújtja a telefonon taxit rendelőket. Példaként megemlítette, hogy egy átlagos fővárosi taxis út, telefonos megrendeléssel jelenleg 1820 forintba kerül, míg a rendelet bevezetése után 3080 forint lenne.
Az EU-ban általánosságban önszabályozó módon működik a taxis piac, és a maximált árat választották. Mindössze négy EU tagországban, Ausztriában, Írországban, Nagy-Britanniában és Németországban működik fix taxi tarifa, ám ott ez az egyéb szakmai szabályozással való összehangoltság miatt nem okoz piaci gondokat.