Belföld

Népszabadság: az M5-ös árának fele visszajár

A Népszabadság értesülései szerint hétfőn vagy legkésőbb kedden írja alá az M5-öst üzemeltető társaság 40 százalékos részvénycsomagjának megvásárlásáról szóló szerződést Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter, valamint a társaság tulajdonosai, köztük a francia Bouygues és a német Bau Holding.

A február 23-i időpont a kormány számára azért fontos, mert ekkor érkezik Budapestre Jacques Chirac francia elnök, aki így részt vehet az Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. részleges állami kivásárlását lezáró ünnepélyes ceremónián.

A hírek szerint a szakminisztériumnak az ügylet véglegesítéséhez összesen 18 szerződést kell tető alá hoznia. Most ezek közül valószínűleg csupán a legfontosabb két dokumentumot írják alá. A többi szerződést a következő hetekben látják el kézjegyükkel a régi tulajdonosok és az állam nevében vevőként eljáró Állami Autópálya-kezelő (ÁAK) Rt. képviselői.

A matrica március 12-i bevezetését, illetve az autópálya továbbépítésének tavaszi megkezdését nem befolyásolja, hogy az AKA kivásárlásához szükséges szerződéscsomag még nem készült el. A kormány döntésének megfelelően az ÁAK 82 millió eurót (mintegy 21 milliárd forintot) fizet a koncessziós társaság negyven százalékáért. A napilap úgy tudja: a gazdasági tárca és az AKA jelenlegi tulajdonosai által kidolgozott koncepció szerint ennek az összegnek a fele rövid időn belül visszavándorol az ÁAK-hoz. A cég részleges kivásárlását követően az AKA 207 millió eurós (hozzávetőleg 54 milliárd forintos) saját tőkéjét több mint 100 millió euróval, vagyis 26 milliárd forinttal csökkentik.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik