A Handelsblatt alapján a Portfolio hétfőn azt írta, hogy a német autóipar nem túl rózsás folyamatainak első áldozatai a magyar üzemek lehetnek, amelyeknek vissza kell fogniuk tervezett termelésük bővítését.
A BMW korábban a globális kereslet felfutásával indokolta debreceni gyára építését, éves szinten 150 ezer darabos modellszámot említettek, de azóta az értékesítések esnek, a cég pénzügyi helyzete feszült, a túlzott kapacitások veszélyesek lehetnek, ha marad a piaci környezet és a költségek feletti kontroll gyengül.
Az Inforádió megkeresésére a BMW Magyarország kommunikációs munkatársa úgy fogalmazott,
a BMW Group alapelveit követve nem kommentál médiaspekulációt, így ezt ezúttal sem teszi. Az új gyár további kapacitásbővülést hoz majd a cég globális gyártóhálózatában. Kínai, mexikói és az USA-ban történt beruházásaik után tovább erősítik európai aktivitásaikat.
Salgó András azt szintén nem kívánta kommentálni, hogy az új debreceni gyár alapkőletételére még az idei évben sor kerül-e, ahogy az eredetileg tervezve is volt.
Kiemelt kép: Jan Woitas/dpa-Zentralbild/ZB/Europress