Gazdaság
Sanghaj, 2019. április 16.
Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának tagja, az értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért felelõs vezetõ a kínai piacra szánt, hosszított tengelytávú BMW 3-as bemutatóján a 18. Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállítás nyitónapján, 2019. április 16-án.
MTI/EPA/Vu Hong

Behúzhatják a vészféket a magyar autógyáraknál

Megszorításokra kényszerül a BMW és a Daimler.

A Handelsblatt alapján a Portfolio azt írja, hogy a német autóipar nem túl rózsás folyamatainak első áldozatai a magyar üzemek lehetnek, amelyeknek vissza kell fogniuk tervezett termelésük  bővítését. Ez a magyar gazdaság középtávú kilátásaira is kihat.

A tekintélyes német üzleti lap emlékeztet rá, a BMW korábban a globális kereslet felfutásával indokolta debreceni gyára építését,  éves szinten 150 ezer darabos modellszámot említettek, de azóta az értékesítések esnek, a cég pénzügyi helyzete feszült, a túlzott kapacitások veszélyesek lehetnek, ha marad a piaci környezet és a költségek feletti kontroll gyengül.

Miközben a BMW egyelőre elemzi, értékeli a helyzetet, a Daimler vezetői megállították a kecskeméti gyár bővítését.

A Mercedes tavaly nyáron jelentette be, hogy egy második üzem felépítésén dolgozik. Az igazgatótanács ennek üzembe helyezését legalább egy évvel elhalasztotta – írta a német lap a csoportból származó információi alapján. A társaság azon dolgozik, hogy javítsák a hatékonyságot. Általános létszámstop nincs, de vannak területek, ahová már nem vesznek fel új embert.

Az autógyártók hivatalosan nem kommentelték a Handelsblatt információit, de a lap szerint a több mint egy évtizeden át tartó bővülés után a piacok telítődtek, esnek az eladások, a helyzeten pedig tovább ronthat az Egyesült Államok által kilátásba helyezett európai autógyártókra vonatkozó importvám.

Debrecen, 2018. július 31.
Mezõgazdasági földterület Debrecen határában, a 33-as fõút mellett 2018. július 31-én. Ezen a területen és környékén épít gyárat a BMW Group, a beruházás értéke meghaladja majd az egymilliárd eurót. A debreceni gyáregység képes lesz ugyanazon a soron hagyományos robbanómotorral és elektromotorral ellátott jármûvek elõállítására, és az új üzemben akár évi 150 ezer jármût gyárthatnak majd.
MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
33,4 milliárdot kap a BMW-gyár területe a maradványalapból
Miliárdokkal támogatják a külhoni magyarokat és az egyházakat is.
AppleMark

Kiemelt kép: Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának tagja a BMW3-as bemutatóján a 18. Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállítás nyitónapján. MTI/EPA/Vu Hong

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.