A Handelsblatt alapján a Portfolio azt írja, hogy a német autóipar nem túl rózsás folyamatainak első áldozatai a magyar üzemek lehetnek, amelyeknek vissza kell fogniuk tervezett termelésük bővítését. Ez a magyar gazdaság középtávú kilátásaira is kihat.
A tekintélyes német üzleti lap emlékeztet rá, a BMW korábban a globális kereslet felfutásával indokolta debreceni gyára építését, éves szinten 150 ezer darabos modellszámot említettek, de azóta az értékesítések esnek, a cég pénzügyi helyzete feszült, a túlzott kapacitások veszélyesek lehetnek, ha marad a piaci környezet és a költségek feletti kontroll gyengül.
A Mercedes tavaly nyáron jelentette be, hogy egy második üzem felépítésén dolgozik. Az igazgatótanács ennek üzembe helyezését legalább egy évvel elhalasztotta – írta a német lap a csoportból származó információi alapján. A társaság azon dolgozik, hogy javítsák a hatékonyságot. Általános létszámstop nincs, de vannak területek, ahová már nem vesznek fel új embert.
Az autógyártók hivatalosan nem kommentelték a Handelsblatt információit, de a lap szerint a több mint egy évtizeden át tartó bővülés után a piacok telítődtek, esnek az eladások, a helyzeten pedig tovább ronthat az Egyesült Államok által kilátásba helyezett európai autógyártókra vonatkozó importvám.
Kiemelt kép: Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának tagja a BMW3-as bemutatóján a 18. Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállítás nyitónapján. MTI/EPA/Vu Hong