Szeptemberben azt néztük meg, hogyan húzza el egymás elől a nézőket a két kormánypárti hírcsatorna a Hír TV kormányzati hatalomátvétele után. Azóta az Echo TV beolvadt a Hír TV-be, így a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány a megerősített Hír TV-vel küzd a jobb pozícióért a hírtévépiacon. Az összevonás április elsején vonta ki a forgalomból az Echo TV-t, és egy hónap már elég lehet ahhoz, hogy lássuk, nézettségi szempontból hasznos volt-e a változtatás. Röviden és tömören: hasznos, hiszen a korábbi gyászos eredményeket felül tudták múlni, ám messze nem sikerült az ATV közelébe férkőznie a Hír TV-nek, mi több, a Simicska-idők eredményeit sem tudták megugrani.
A korábbi cikkünkből kiderült, bár a Hír TV új vezetése büszkén tűzte ki célul, hogy visszaállítja a G-nap előtti szép időket, az Echo TV-vel csak egymást gyengítették. A grafikonjainkból látszott, hogy az ATV örülhetett igazán, hiszen a megváltozott hangnem július 31. után egy lejtmenetbe lökte a Hír TV-t, ami rántotta magával a mélybe az Echót is. Volt olyan, hogy alig több mint ötezren követték augusztus végén a Hír TV háttérműsorát, a Magyarország élőbent. Elkerülhetetlen és logikus lépés volt az egyesülés, ami februárban még úgy indult hogy az Echo TV-nél készült a társcsatorna híradója, majd március végére hivatalosan kiiktatták az Echót.
Ismét ránéztünk a nézettségekre, amibe kivételesen belevettünk a minden háztartásban fogható M1-et is, hogy vajon a szintén kevésbé népszerű állami tévé profitált-e bármit az akcióból. Látszik ugyan, hogy emelkedett a teljes lakosság körében az említett csatornák közönségaránya – hogy a tévénézők hány százaléka választotta az adott csatornát – főműsoridőben március 31. után, de a Hír TV mégis csak a kritikus egy százalékon tudott megállni áprilisban.
Az alábbi ábrán tavaly júniustól rajzolódik ki az átlagos közönségarány főműsoridőben (este öt és este tizenegy óra között) hónapokra lebontva.
Hogy ne csak a havi átlagokból következtethessünk az állásra, megnéztük a napi, legkorábban (az este öt és hat között kezdődő műsorokat vizsgáltuk) leadott híradók nézettségét is az ATV-nél, az M1-nél és a Hír TV-nél a teljes lakosságban februártól egészen április végéig, illetve az Echo TV-nél – értelemszerűen – március 31-ig. Szintén a közönségarányok alapján versenyeztettük meg a csatornákat, és amíg a Hír TV áprilisban még mindig az egy-két százalékért küzdött (a legmagasabb 2,01 százalékos közönségarány volt), addig az ATV ötórás Híradója volt, hogy majdnem elérte a nyolc százalékot (7,98), a legrosszabb pedig 3,62 százalékos közönségarányt ütött meg. Ez már olyan mutató, amit nem csak nagyítóval lehet keresgélni, és többször lépték át a kétszázezres nézőszámot a fél hatos hírekkel. A Hír TV-nek áprilisban is álom maradt a százezres határ. Sőt a legtöbbször pár tízezer ember követte az ötórás műsort.
A háttérműsoroknál (Magyarország élőben minden hétköznaponként este fél nyolctól, Egyenes beszéd hétköznaponként negyed nyolctól) sem várhatott csodát a Hír TV: elindultak felfelé, tepernek esténként az 1 százalékos közönségarányért, de nem szorongattak meg senkit április elsejétől a fél órásra rövidített adással. A Bayer show-t jóval többen követik hetente (áprilisban előfordult, hogy több mint százezren nézték – ahogy az Echo TV-n is megvolt a tábora –, és a teljes lakosságban 2,87 százalékos közönségarányt mutatott).