Arról már korábban is írtunk, hogy a Facebook külsős cégeknek szervezi ki a posztok moderálását (ami egyáltalán nem álommunka), a Reuters most pedig arra derített fényt, hogyan címkézi fel egy másik külsős csapat a felhasználók által közzétett posztokat.
Az indiai Hyderabadban közel 260 megbízott feladata, hogy milliónyi Facebook-bejegyzést vizsgáljon át és kategorizáljon 2014-ig visszamenően annak céljából, hogy a cég fejleszthesse algoritmusait. Az erre dedikált csoport már több mint egy éve dolgozik, és eddig nem lehetett tudni róluk semmit.
A hír viszont kisebb felháborodást keltett a privátszféra védőinek körében, mivel a megbízottak
A poszt tárgya mellett (például macska, vicc, gyászjelentés) azt is vizsgálják, hogy milyen indíttatásból, alkalomból írta azt a közzétevő. Egy alkalmazott átlagosan napi 700 posztot néz át. Ezeket az információkat aztán arra használja fel a cég, hogy még pontosabban célozhasson hirdetéseket, új funkciókat fejlesszen, és növelje az oldal iránti elkötelezettséget.A Facebook világszerte 200 hasonló ilyen tartalomcímkéző projektet futtat. Ez egy meglehetősen elterjedt gyakorlatnak számít, több cég is foglalkoztat kijelölt csoportokat azon célból, hogy manuális adatgyűjtéssel segítsék a technológiájuk fejlesztését.
Ez nem feltétlen jelent vigaszt a felhasználóknak, mert a Hyderabadban dolgozók elmondása szerint a szövegalapú posztoktól a feltöltött videókig, fotókig, és sztorikig minden látnak Facebookon és Instagramon is, ez a felháborodás oka.
Bár erre mondhatnánk azt is, hogy amit nem szeretnénk, hogy más lásson, azt ne osszuk meg – még privátra állítva sem, mert mint korábban is kiderült, a Facebook nem tudja megvédeni az adatainkat.