Tech

Nem fogja elhinni, mire használják az Instagramot

Eljutottunk odáig, hogy a szépség-influenszerek, utazás-influenszerek és divat-influenszerek után már marihuána-influenszerek is vannak Instagramon és YouTube-on: az iparág a közösségi médián keresztül próbálja meg kijátszani a sokszor nem egyértelmű szabályozásokat, és, úgy tűnik, sikerül is neki. A probléma az, hogy a kannabiszból készült termékek reklámozása még azokban az országokban is trükkös lehet, amelyekben maguk a termékek legálisak – Kanadában és az Egyesült Államok egyes államaiban is szigorú szabályozások vonatkoznak rá.

Utóbbiban például szigorúan tilos mindenféle marihuánás termék reklámozása azokban az államokban, amelyekben a lakosság legalább 30 százaléka 21 éven aluli. Kanadában a kannabiszos termékeket egyszerű csomagolásban kell árusítani, és a reklámokban nem köthető össze a fogyasztásuk a fényűző, boldog élettel. A hagyományos reklámozást szinte teljesen ellehetetlenítik a szabályok, ezért a kannabisztartalmú termékeket gyártóknak kreatívabb módszerekhez kell folyamodniuk.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Bess Byers (@imcannabess) által megosztott bejegyzés, Febr 18., 2019, időpont: 11:31 (PST időzóna szerint)

Éppen itt jönnek be a képbe az influenszerek: a YouTube-on és Instagramon aktív, több tízezer követővel rendelkező fiatalok (akik jellemzően szépek, sikeresek és gazdagok) úgy reklámozhatják a termékeket, hogy az ne ütközzön semmiféle szabályozásba. James Lange, a San Diego Állami Egyetem kutatója már évek óta figyeli a jelenséget, ő úgy látja, hogy eleinte ingyen kaptak termékeket azok, akik hajlandóak voltak reklámozni őket, most pedig már fizetést is kapnak a munkájukért cserébe – írja a Wired.

Az influenszerek között van, aki nem olyan nyíltan reklámoz (például füves cigit szívva mesél a szakításáról), de van, aki teljesen egyértelműsíti, mit csinál, például összehasonlítja a legjobb pipákat. Persze itt is óvatosnak kell lenniük a profiloknak: mindkét felületen tilos a droghasználatot népszerűsítő kontent, és a fizetett posztokban sem szabad kábítószereket szerepeltetni. Így meg kell találniuk a kiskapukat ahhoz, hogy hatékonyan dolgozhassanak együtt különböző márkákkal.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Weedstagram (@weedstagram416) által megosztott bejegyzés, Jan 17., 2019, időpont: 7:01 (PST időzóna szerint)

Lange szerint a legelső ilyen influenszerek YouTube-on jelentek meg, méghozzá azokból az államokból, ahol először legalizálták a marihuánát. A YouTube hivatalosan nem engedélyezi az olyan kábítószerek vásárlásának népszerűsítését sem, amelyek bizonyos területeken legálisak. Ezt sokan úgy próbálják megkerülni, hogy csak felnőtteknek elérhető tartalmakat gyártanak, vagy kiírják a profiljukra, hogy ilyen kontent várható az oldalukon. Ennek ellenére többen számoltak be arról, hogy

felfüggesztették a profiljukat ilyen tartalmak miatt mind YouTube-on, mind Instagramon.

Az influenszerek azonban nemcsak termékeket népszerűsítenek, hanem olyan hiánypótló kontenteket is gyártanak, amelyek a biztonságos marihuánahasználatot is elősegíthetik: figyelmeztetnek a veszélyekre, elmondják, hol lehet rossz minőségű füvet venni, mit kell kerülni, és mire érdemes figyelni. Ezek a tippek a hivatalos szabályozásokból hiányoznak, hiszen a legalizáló kormányoknak egyelőre fogalmuk sincs, hogy a fogyasztóknak milyen információkra lenne szükségük.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik