Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke az ATV-nek adott nyilatkozatában elmondta, a fővárosban dolgozó buszvezetők nagyon túlterheltek. Ennek oka szerinte a súlyos létszámhiány, ezért is keresnek folyamatosan buszvezetőket a BKV-nál. Viszont az újonnan érkező dolgozók gyakran szinte azonnal felmondanak, miután szembesülnek a munkavégzés körülményeivel.
Az ember, ha bemegy a garázsba például munkakezdéskor, végzéskor látja, hogy milyen kimerültek a sofőrök
– mondta Híradónknak Naszályi Gábor.
A szakszervezeti elnök szerint a buszsofőrök sokszor „élőhalottként” mennek dolgozni. A munkatörvénykönyve vagy a vállalat hatályos kollektív szerződése megköveteli azt, hogy kipihenten érkezzen a járművezető, de Naszályi szerint ez jelenleg elképzelhetetlen.
A távolsági buszoknál is több éve folyamatos a létszámhiány. A Közúti Közlekedési Szakszervezet elnöke, Baranyai Zoltán szerint ezen tovább ronthat a túlóratörvény megváltoztatása.
Szakszervezeti tisztségviselő azért hagyta el a szakmát, mert már annyi volt a túlórája, illetve annyira bizonytalan volt a havi foglalkoztatása, hogy azt mondta, neki fontosabb, hogy a gyerekét lássa, nevelhesse, minthogy hétről-hétre, napról napra beleavatkoztak az előre megkapott szolgálati beosztásába, merthogy a létszámhiány megkövetelte
– mesélte a Közúti Közlekedési Szakszervezet elnöke. Problémát jelent az is, hogy gyakran háziorvosok végeznek üzemorvosi vizsgálatot.
(kiemelt kép: mti)