A magyar Trekhunt nevű startup hasznos szolgáltatással próbál segíteni azoknak egy kereső formájában, akik aktív kikapcsolódásra vágynak. Különleges online túra- és programkereső oldalukon, a www.trekhunt.com-on jelenleg a Budapest-Szófia-Heidelberg háromszögben dolgoznak hónapok óta, és nemsokára piacra is lépnek vele.
Azokhoz szólunk, akik nem akarják a 126 milliomodik emberként lefotózni a Colosseumot, ki akarnak szakadni a városból, valami mást, új élményt keresnek.”
– írja Kardos László, a Trekhunt alapítója a startup közleményében.
A hosszútávú cél, hogy a világ összes túráját beépítsék a keresőmotorba, így aki hegyet mászni, bringázni, raftingolni, szörfözni, síelni vagy akár siklóernyőzni szeretne, annak ne kelljen hosszú időt töltenie a különböző vezetett vagy független programlehetőségek megtalálásával és összehasonlításával. Ebben számos túravezető, túraszervező cég és online ügynökség áll segítségükre partnerként, köztük a világ két legnagyobb túravezető cége, az ausztrál Intrepid Travel és a kanadai G Adventures is velük dolgozik.
2019 első negyedévében Magyarországon tesztelik a szolgáltatást, utána lépnek ki az angol és német nyelvű piacokra.
Nemzetközi terjeszkedés a cél
A startup szerint a Trekhunt létjogosultságát az igazolja, hogy robbanásszerűen növekszik a túrák és egyéb programok piaca. Az Utazási és Turisztikai Világtanács (WTTC) 2018-as globális csúcstalálkozóján bemutatott Deloitte tanulmány szerint a turisztikai fogadóterületen túrákra, aktivitásokra, látványosságokra és eseményekre költött összérték az utazási piac harmadik legnagyobb szegmensét képezi. Ennek értékét 2020-ra 183 milliárd amerikai dollárra becsülik.
Kardos László szerint „nemzetközi szinten jó belépő, hogy az Intrepid Travel és a G Adventures bizalmat szavazott nekünk. De a globális piac hatalmas versenypálya, ahol a Trekhunt egy merőben új koncepciót képvisel. Ezért fontos lesz megértetni, hogy mi nem versenytársai, hanem partnerei akarunk lenni a meglévő szereplőknek, nem gyengíteni, hanem erősíteni akarjuk a piacot.”