A B2B rövidítéssel jelzett szolgáltatás már sikeresen működik Szlovákiában, Szlovéniában és Horvátországban. Tavaly 3,3 millió csomag jutott el a címzettekhez az osztrák posta közreműködésével ebben a három országban, ami 75 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest, ám alacsony teljesítményt jelez az ausztriai forgalomhoz viszonyítva, ahol évente körülbelül 40 millió csomagot kézbesít a posta. A postai vezető ennek ellenére elégedett a három országban elért eredménnyel. Elmondta, hogy a három országban 370 alkalmazottat foglalkoztatnak a B2B szolgáltatás működtetésénél, a forgalom pedig mintegy 20 millió euróra tehető. Nem adott tájékoztatást arról, hogy az új leányvállalatok létrehozása mekkora beruházási összegeket emésztett fel, de szakértők szerint kétszámjegyű eurómilliókról lehet szó.
A vezérigazgató szerint ezen kívül még azt is tanulmányozzák, hogy az osztrák posta a csomagszállításon kívül beszálljon-e Kelet-Európában a levélkézbesítési üzletbe is címzett és címzés nélküli reklámkiadványok terjesztésével. Az osztrák posta a B2B szolgáltatással jóval sikeresebb külföldön, mint hazai viszonyok között. A bécsi napilap emlékeztetett arra, hogy a cég 1999-ben 40 millió eurót fordított arra, hogy három másik vállalattal közösen beszálljon ebbe az üzletágba, ám azóta évente csak 2,5 millió euró osztalékot tud elkönyvelni. Elképzelhető, hogy az osztrák posta eladja 30 százalékos üzletrészét ebben a szolgáltatási ágban, és önállóan folytatja a B2B csomagszállítást.
