Bekeményít a Spotify az olyan baráti társaságok ellen, amelyek a családi csomagot használják az olcsóbb zenehallgatásért: a zeneszolgáltató német és amerikai felhasználóknak e-mailt küldött ki arról, hogy GPS-koordinátáikkal hitelesítsék, hogy valóban egy háztartásban élnek-e a családi csomagot használó emberekkel. Twitteren ez óriási felháborodást keltett, a felhasználók kiakadtak, hogy a Spotify szerint csak az lehet család, ami egy fedél alatt él.
@Spotify Why do you need my GPS location to continue offering me a “Premium discount”? I pay for the family plan and it should not matter where my family lives. Will you cancel my account if my family gets too far from each other? #wtf #fail pic.twitter.com/HauQtHXSUA
— suck (@unaligned) 2018. szeptember 18.
Az e-maileket a Családi Prémium csomagot használók között küldték ki egyelőre két országban, és nem is mindenkinek. A Spotify eddig is úgy határozta meg a család fogalmát, már ami a csomagot illeti, hogy legalább két személynek egy háztartásban kell élnie hozzá, ha igénybe szeretnék venni.
Persze teljesen jogos a Twitter-felhasználók felháborodása, de a Spotify más eszközöket egyelőre nem akar bevetni azért, hogy biztosítsa, mindenki jogosan használja-e a csomagjait. A Billboard szerint az online streamelő szolgáltatások (mint amilyen a Spotify vagy az Apple Music is) felhasználóinak fele ilyen csomagokat használ arra, hogy olcsóbban jusson a zenéhez, ami már elég nagy arány ahhoz, hogy a Spotify elkezdjen foglalkozni a jogtalanul regisztráltakkal. A Quartz megkérdezte a zeneszolgáltatót, hogy mi a célja ezekkel a fejlesztésekkel, de a Spotify semmitmondóan válaszolt: folyamatosan tesztelnek, hogy javíthassák a Családi Prémium csomagot, de a legfrissebb eredményekről még nem tudnak beszámolni.
egy 2017-es Reuters kutatás szerint az Amazon Prime, Hulu, és Netflix amerikai felhasználói között a 18-24 éves korosztály 21 százaléka adja ki a jelszavát a barátainak. Ha a Netflix ezen például javítani tudna, és megelőzné, hogy a jelszómegosztás működjön, akár évi 400 millió dollár is üthetné a markát.
A Spotify új próbálkozásaira egyébként nemcsak azért érkezik negatív visszajelzés, mert tényleg nem minden család él egy háztartásban, hanem azért is, mert – bár a zenemegosztó biztosítja a felhasználókat, hogy nem adják ki harmadik személynek a koordinátákat, és ők is csak erre a célra használják fel őket – az emberek nem igazán szeretnék megosztani a tartózkodási helyüket az appal. Ez pedig több, mint érthető, főleg, ha a korábbi, személyes adatokkal való visszaélési botrányokat nézzük.