Az egyiptomi állami vasutak 1 milliárd eurós megrendelést adtak 1300 vasúti kocsi legyártására egy magyar-orosz konzorciumnak, az erről szóló megállapodást kedden írta alá Kairóban az egyiptomi állami vasutak (ENR) és az orosz-magyar konzorcium, a Transzmasholding Hungary alelnöke. Ez utóbbi cég tagvállalata a budapesti 3-as metró szerelvényeit felújító Metrovagonmas, az ügyletről pedig a Direkt36 írt hosszabban, például azt, hogy a magyar kormány pénzzel is megsegítette az oroszokat.
Az MTI azt írja, hogy Egyiptom vasúti kocsijainak átlagéletkora meghaladja a 40 évet. Az egyiptomi vasúttársaság vezetője áprilisban azt mondta, hogy 2022-re korszerűsíteni akarják a vasúti hálózatot, aminek a költsége 55 milliárd egyiptomi font (3,1 milliárd dollár).
Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára még júliusban egy MTI-nek adott interjúban azt mondta, hogy vélhetően egy-két hónapon belül sikerül aláírni a megállapodást a szerelvények gyártásáról és hogy a finanszírozásról az Eximbank gondoskodik. Magyar Levente akkor felhívta a figyelmet arra: az Eximbank azzal a feltétellel vállalta a beruházás teljes finanszírozását, ha annak az értéknek, amit az 1300 vasúti kocsi előállítása képvisel, több mint az 50 százalékát Magyarországon állítják elő.
Kiemelt képünkön vonat halad Kairóban, Europress/KHALED DESOUKI/AFP