Az oroszlános márka négy éve mutatta be felsőkategóriás limuzinját a 607-est. A kategóriában szokatlanul kecses forma viszonylag sok hívet szerzett, de az etalonnak számító német modelleket azért nem fenyegeti. A tavalyi év végén kicsit ráncbaszedett autó kívülről gyakorlatilag változatlan maradt. Belül is csak minimálisan módosult az autó, az igazi újdonság a dízelmotor váltója, ami ezentúl hatfokozatú.
Átlagos motor
Az új egység a PSA csoport 2,2 literes HDI motorjához kapcsolódik, ami az idők folyamán sajnos nem változott, így 133 lóereje és 314 nm-es nyomatéka már messze nem a legjobb érték. A valóság szerencsére rácáfol a nyers adatokra, vezetés közben nem érezni gyengének a 2,2-es turbódízelt. 1800-as és 3000-es fordulattartományban egész jól megindul a gép, és az új váltónak köszönhetően könnyen is tartható. Tovább forgatni nem érdemes, mert 4000 fölött már érezhetően csökken a teljesítmény.
A hatfokozatú váltó előnyei leginkább autópályán érezhetőek, hiszen az egészen hosszúra áttátelezett szerkezetnek köszönhetően a fogyasztás is kedvező, de ennél talán fontosabb, hogy a zajszint is jóval alacsonyabb. Apropó zaj, a franciáknak ezúttal sikerült egy igazán csendes utasteret összehozni, a dupla üvegezésnek hála az autóban síri csend honol, egyedül a morajló futóműzaj és némi motorduruzsolás hallatszik.
Luxushajó
A beltér felszereltsége pazar, a 607-ben megtalálható szinte az összes ma használatos elektronikai segédeszköz. A hatalmas bőrfoteleket természetesen elektromotorok mozgatják, így könnyen megtalálható az ideális vezetési pozíció. A tér mindenütt bőséges, még teljesen hátratolt üléseknél is óriási hely marad. Az elöl utazókat rengeteg kütyü kényezteti, van itt ülésfűtés, kétzónás klíma, nem is beszélve a halom pakolórekeszről, és a 320 wattos JBL hi-firől. Ez utóbbit a vezető a kormányról egy külön bajuszkapcsolóval is állíthatja, ami elsőre kicsit szokatlan, de azért könnyen megtanulható.
Újdonság a középkonzolon helyett kapott színes kijelzős computer, ami tudását tekintve semmi újat nem nyújt, ám többféle színsémája miatt kétségkívül nagyon dekoratív. Az utastérben szinte mindenütt finom anyagokkal találkozunk, a bőr jó kidolgozású, a műanyagok tapintása kellemes. Sajnos azonban még egy közel 10 milliós autóban sem igaziak a fabetétek, ami lehangoló.
Menet közben
|
Városi használatban nagyon jól jön a tolatóradar, és az automatikusan lefelé forduló jobboldali tükör, amivel a parkolás is gyerekjáték. Sajnos a budapesti kátyús utak a nagy Peugeot-nak is feladják a leckét, a 17 colos kerekek miatt a rugózás kicsit pattogós, ami szokatlan egy ekkora tömegű autótól. Erre megoldás lehet, ha lemondunk a 17-es felnikről és meghagyjuk a ballonosabb széria abroncsokat.
Értékelés
|