Furcsa látványra ébredtek Milánó lakói: a számos folyóval és mesterséges csatornával megáldott város egyik vízfelületében egy hatalmas sárga busz landolt. Mielőtt bárki balesetre gondolna, gyorsan szögezzük le, hogy erről szó sincs, csupán a Sony kanyarított meglehetősen ötletes marketingkampányt a szeptember 7-én megjelent új, PlayStation 4-exkluzív videojátékának a Marvel’s Spider-Man-nek.
This recently appeared in Milan, Italy pic.twitter.com/A19JceSKRk
— AllGamesDelta (@AllGamesDelta_) September 10, 2018
A vízből kiálló busz a Pókemberes videojátékot hivatott reklámozni, hiszen közelebbről megnézve látszik, hogy a jármű oldalát a program hirdetései díszítik, ráadásul a monstrumot olyan hálók tartják vissza az elsüllyedéstől, amiket a szuperhős szokott kilőni a kézfejére erősített speciális szerkezetekből.
A rendhagyó kampány ráadásul azért is zseniális, mert az említett videojátékban pont ilyen akciókat lehet végrehajtani, miközben New York felhőkarcolói között hálóhintázunk – például autóval száguldó banditákat kell puszta kézzel megállítani, de a sztori során arra is akad példa, hogy egy kamiont kell hasonló módon biztonságba helyezni, mint a képeken szereplő buszt.
A Marvel’s Spider-Man fejlesztésért az Insomniac Games felel, és a munkájuk nemcsak remekül néz ki a PlayStation 4 Pro konzolon, de a játékmenet és a történet is lenyűgözte az újságírókat. Műfaját tekintve egy nyitott világú akciójátékról van szó, amiben a 23 éves Peter Parkert irányíthatjuk, aki már nem kezdő, hiszen a sztori szerint nyolc éve tevékenykedik szuperhősként.
Főszereplőnk eddig sosem látott, egyedi kosztümben pompázik, irányítható az újságíróként dolgozó Mary Jane, felbukkan az ifjú Pókember, Miles Morales, és külön örömhír, hogy a történet megírásában közreműködött a The Amazing Spider-Man képregényekért felelős Dan Slott is.