Belföld

BKV: A sofőr hibájából folyatta végig az olajat egy busz a fél városon

A közlekedési társaságnak nincs tudomása balesetről, mi azonban beszéltünk egy sérülttel.

Mint csütörtökön megírtuk, a becsődölt Ikarus Egyedi által gyártott csuklós busz még valahol Budán megsérülhetett, és Zuglóban szóltak a sofőrnek, hogy álljon félre, mert dől belőle az olaj. Az olajtócsákon motorosok és kerékpárosok is elestek, a Rákóczi utat végig fel kellett szórni.

A BKV pénteken a 24.hu-t arról tájékoztatta, hogy

a sajnálatos eset során az autóbuszvezető nem a jármű menettulajdonságainak és az útviszonyoknak megfelelően közlekedett. Így a busz alján található olajkarter nekiverődött az egyenetlen aszfaltnak, aminek következtében a ház megrepedt és olajat szórt.

Hozzátették: balesetről nincs tudomásuk, a kifolyt olaj miatti szórást a BKK Közút elvégezte. A 7-es vonalon közlekedő jármű javítása azóta befejeződött.

Bár a BKV-nak nincs tudomása balesetről, egy motoros nyilatkozott a 24.hu-nak, aki elmondta, hogy a Múzeum körúton elesett. Agyrázkódással, horzsolásokkal, zúzódásokkal járt a baleset, a motorja oldala is megsérült, illetve széttört az órája, és a bukósisakja is használhatatlanná vált.

A megsérült csuklós busz egyébként a korábbi hírek szerint olyan csuklós Modulo, amit sok szakmai kritika ért. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke korábban azt nyilatkozta, hogy a típusnál kanyarodáskor lépnek fel olyan problémák, amik miatt érthetetlennek tartja, hogyan kapott ez a jármű típusengedélyt. Egy magánszemély közúti veszélyeztetés miatt feljelentést tett, mert szerinte veszélyes mértékű konstrukciós hibával engedték forgalomba a buszokat.

A BKV harminc, a Volánbusz 180 Modulo 168d csuklós buszt vásárolt volna, de a gyártónak nem sikerült határidőre teljesíteni a rendelést, így mindkét közlekedési cég elállt a szerződéstől. A közlekedési hatóság vizsgálatot indított, hogy kiderüljön, a forgalomba került járművek szabályosan kaptak-e engedélyt. (Fotó: MTI / Máthé Zoltán)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik