Néhány budapesti teátrum a politikai kampány plasztikusan megjeleníthető elemeit – vak komondor, trafikmutyi, „megírom!” kiáltás – a legváratlanabb módon emeli be akár klasszikus előadásaiba is, ami a hetilap olvasatában azt jelenti, hogy csendes forradalom zajlik a budapesti színházakban. Egy színház azzal is politizál, hogy milyen színdarabot vesz elő, de az erősen áthallásos klasszikusoktól a teljesen átírt művekig, a közéleti problémákra reflektáló, „saját készítésű” daraboktól a politikai kabaré szerepében tetszelgő előadásokig, a jogos fricskáktól a bántó gúnyig meglehetősen széles a paletta – írja a Heti Válasz három önkormányzati (Vígszínház, Radnóti, Katona) és öt független színház előadásait vizsgálva.
A kampány más kulturális színtereken is zajlik. A legnagyobb ellenzéki kampánygyűlésnek Koncz Zsuzsa március 14-i koncertje ígérkezik a Papp László Sportarénában – írja a hetilap, ezzel magyarázva, hogy Szörényi Levente lemondta a koncerten a vendégszereplést. Koncz Zsuzsa sosem titkolta, melyik politikai értékrendet vallja, ám legújabb, Tündérország című lemezén már ezt énekli: „Hát nézd a táltos törpét / megint új álarcot visel / Miközben szól az álszent kórus / a métely magvát hinti el”.
A Heti Válasz a »táltos törpe« értelmezéséhez segítségül hívja Fábri Pétert, idézi az írót, aki korábban „ A KONCZ-SZENZUS” című írásában azt írta, hogy ha „Magyarország mai miniszterelnöke valaha majd a pokol tüzén fog égni, annak az lesz az egyik oka, hogy valami nyikhaj 2013 decemberében Dávid-csillagot rajzolt egy plakáton Koncz Zsuzsa arcára. Mert úgy érezte, hogy megteheti”.
Az exkluzívnak ígért összeállítás további részletei a Heti Válasz február 6-i számában.