A most és ezután épülő autópálya-szakaszokat már így építik – jelentette be a tegnapi kormányülés után Draskovics Tibor pénzügyminiszter. A sztrádák így átadásukkor nem vinnék a pénzt, hanem hoznák, hiszen koncessziós díjat fizetnek értük. Sok szakember viszont úgy véli, ez a megoldás önbecsapás, hiszen a költségeket természetesen – évtizedekre elosztva – meg kell fizetni, ráadásul kamatostól.
A Magyar Hírlap értesülései szerint még az is fölmerült, hogy a már meglevő pályákat is koncesszióba adnák. Ebben az esetben azonban az így befolyó koncessziós díj – az uniós szabályok szerint – hitelfelvételnek minősülne, vagyis növelné az államháztartás hiányát.
Ilyen koncessziós jellegű beruházásra példa az M5-ös kivásárlását és továbbépítését, valamint hasonló az M6-os Érd–Dunaújváros szakaszának létrehozására kitalált, PPP-nek, vagyis a magán és közszféra együttműködésének titulált megoldás is.