A Yahoo internetes média konszern eredményét rendszerint az internetes hirdetési ágazat várható eredménye indikátorának tekinti a szakma. Most viszont konkrétan a Google várható eredménye szempontjából is irányadónak tekinthető, mivel most teszi majd közzé tőzsdén jegyzett vállalatként első alkalommal időközi mérleg adatait.
A Yahoo harmadik negyedéves adatait elemezve a szakértők a legnagyobb meglepetésnek az internetes keresésekhez kapcsolt hirdetési bevételek megugrását találták, ami jó jelnek tekinthető a Google és kisebb társai, az Ask Jeeves Inc. és a FindWhat.com várható eredménye szempontjából.
A Yahoo harmadik negyedévi adózott eredménye 253,3 millió dollár, részvényenként 17 cent lett, ami tartalmazza a Google részvények eladásából származó 129 millió dolláros egyszeri eredményt is. Ettől eltekintve a Yahoo nyeresége 124 millió dollár, részvényenként 9 cent lett volna, ami nagyjából megfelel az elemzői várakozások átlagának.
2003 harmadik negyedévében a Yahoo 65,3 millió dollár nyereséget ért el, részvényenként 5 centet. Akkor a Yahoo még megosztotta bevételét az Overture Searches webes kereséshez kötött hirdetésekkel foglalkozó vállalattal, amelyet azóta megvásárolt egymilliárd dolláros internetes keresési technológia fejlesztési programjának keretében.
A Yahoo bevételei a hirdető partnereinek továbbított összegekkel együtt 655,4 millió dollárra rúgtak a negyedévben, a tavalyi 356,8 millió után és szemben az elemzők által várt 644,7 millióval.
A Yahoo üzletének gerincét alkotó marketing szolgáltatások – beleértve a hagyományos és a kereséshez kapcsolt hirdetéseket is – bevétele 212 százalékkal emelkedett, tükrözve az Overture konszolidálását. A Yahoo 7,6 millió előfizetővel rendelkezett a negyedév végén, 1,2 millióval többel mint a megelőző negyedévben.
A negyedik negyedévre a Yahoo 710-760 millió dollár bevételt jelez előre, míg az elemzői előrejelzések 694-774,2 millió közé esnek.
Az eMarketer internetes piackutató számításai szerint a Yahoo 20 százalékot hasíthat ki magának a 9,4 milliárd dollárosra becsült 2004-es amerikai online hirdetési piacból. A webes keresésekhez kapcsolt reklámokra az idén a becslések szerint négymilliárd dollárt fordító hirdetők piacából a Yahoo 35 százalékos szeletet hasíthat ki magának.
Az eredmény közzétételét megelőzően a Yahoo részvénye 21 centtel magasabban, 34,23 dolláron zárt a Nasdaq piacon.