Az új Altea merőben szokatlan elgondolás alapján készült. A külső paraméterei szerint egyértelműen az egyterű kategóriába sorolt modell ugyanis szokatlanul sportos és dinamikus designt kapott. Ez leginkább a Leon Cupra R-hez hasonló hatalmas légbeömlőn és az agresszív orrkialakításon figyelhető meg, de az első fényszóróktól a hátsó sárvédőkig futó úgynevezett Dynamic Line is a sportosságra utal. Csak azt sajnálhatjuk, hogy a tervezők fantáziája a szokványosra sikerült hátsó traktusnál erősen megcsappant.
Sportos beltér
Az utastér kialakításánál is igyekeztek minél sportosabb atmoszférát teremteni, amit jól hangsúlyoz a kitűnő fogású háromküllős kormány és az ezüsttel díszített műszerfal, ahol a versenyautókhoz hasonlóan a fordulatszámmérő került a fókuszba. A felhasznált anyagok minősége összemérhető a VW-konszern többi márkájában alkalmazottakéval: a műanyagok kellemes tapintásúak, a kárpitok pedig kellően vastagok.
Annak ellenére, hogy az Altea a kompakt egyterűek mezőnyében szokatlanul sportos, az utas- és csomagtér megfelelő méretű, így remekül használható. Az a kár csak, hogy az Altea formabontó koncepciója a sportos kialakítású utastér miatt egyáltalán nem variálható, így nincs mód látványos üléstologatásra vagy a két további „szükségülés” felhajtására. Ez nem is baj, hiszen az Altea nem a praktikumról, hanem inkább egy újfajta koncepcióról szól.
A helykínálat így is hatalmas, mind elöl, mind hátul bőségesen elférnek a magasabb utasok is, a remek oldaltartású ülések pedig hosszútávon is kényelmesek. A sportosság jegyében hátul is kagylósított üléseket találunk, emiatt a középső rész szűkebbnek tűnik, de ettől függetlenül akár 190 centis utasok is kényelmesen elférnek.
A 409 literes csomagtér átlagosnak számít a kategóriában. Viszont a remekül tagolt, többféle rekesszel és rejtekhellyel kitalált poggyásztér nagyon praktikus, mivel az apróbb tárgyak
kanyarodás közben nem vándorolnak ide-oda. Kisebb mütyüröknek persze az utastérben is van hely, találunk rekeszt a váltó előtt az első ülések között és érdekes megoldásként a hátsó ülések külső részénél is.
|
Gyenge motor
A sportos, dinamikus haladásban leginkább az őskövületnek számító nyolcszelepes 102 lóerős motor akadályozza meg az Alteát. Az 1,6 literes erőforrás ugyanis elég nehezen birkózik meg a közel 1,4 tonnás karosszériával. Ez főleg az országúti előzéseknél tűnik fel, amikor érezhetően csekély a teljesítmény.
Városi közlekedéshez azonban teljesen elegendő, ráadásul az autó tömegéhez képest a fogyasztás is elfogadható. Dinamikus használatkor és állandóan üzemelő klíma esetén sem sikerült 10 liter fölé tornászni az átlagot.
Kár, hogy a motor nem teljesít jobban, mert mind a futómű, mind a precízen és gyorsan kapcsolható váltó remek partner az élvezetes autózásban. A felfüggesztések egyértelműen feszesre hangoltak, így a jármű húzós kanyarokban is feltűnően stabil. Meglepő, hogy a kocsi a magas építés ellenére billegésre abszolút nem hajlamos.
Értékelés
|