Belföld

A bizalmat nem adják ingyen, a bizalmat ki kell érdemelni

Egyre több vállalat ismeri fel hazánkban, hogy a nem is oly rég csupán a leépítéssel és költségcsökkentéssel azonosított outsourcing nem feltétlen kölcsönöz a vállalatnak negatív piaci imázst. Éppen ellenkezőleg, a közvetlenül és mérhető formában jelentkező hatékonyság-növekedés és pénzügyi megtakarítás elősegíti a vállalatok gazdasági helyzethez való alkalmazkodását, a piaci versenyképesség megőrzését.

A hazánkban 1991 óta működő EDS a hazai outsourcing piac vezető szolgáltatója, a napokban indult kampányában a vállalati tevékenység-kihelyezést olyan bizalmi kapcsolatként jeleníti meg, amelyet csak szakértelemmel, megfelelő tapasztalattal és folyamatos újítással lehet kiérdemelni.

Dr. Szakál Lászlót, az EDS Hungary ügyvezető igazgatóját, arról kérdeztük, milyen irányba tart az outsourcing ma Magyarországon.

A kampány, amelyet hazánk legjelentősebb napi és heti üzleti médiumaiban indítottunk, azokra a világban zajló trendekre reagál, melyek világosan mutatják, hogy az outsourcing mára áttolódott az egyszerű informatikai alkalmazások kihelyezése felől a belső, komplexebb üzleti folyamatok kiszervezésének irányába. A vállalati tevékenység-kihelyezés eljutott egy olyan szintig, amely már nem csak azokat a területeket érinti, amelyek könnyen leválaszthatók az adott vállalat alap tevékenységi köréről, hanem olyan szoros, stratégiai együttműködést feltételez. amely „belépést” jelent a cégek magánszférájába, olyan rétegekbe, amelyek arról szólnak, hogy egy cég valójában hogyan működik. Sikerült elérnünk az üzleti bizalom azon fokát, amely révén ma olyan stratégiailag fontos feladatokat is ki mernek adni kezeik közül a cégek, amelyek korábban elképzelhetetlennek tűntek. Ilyenek például többek között a pénzügyi és számviteli feladatok.

Milyen mélységben képes kiszolgálni ezeket az újonnan megjelent igényeket az EDS Magyarország?

A nagy cégek alapvetően három nagy, belső támogató tevékenységet végeznek, ezek a HR-hez kapcsolódó feladatok, a pénzügy-számvitel, illetve a beszerzés. A beszerzésen belül ide tartoznak a beszállítói, az ügyfélkapcsolati rendszerek és az értékesítői oldal. Ezen területek mindegyike kiszervezhető, azonban kihelyezésük – jelentőségük révén – csak olyan hosszú távú együttműködés keretében képzelhető el, amely kellően hatékony és mindkét fél számára eredményes.

Az EDS Magyarországnál valamennyi, fent említett szolgáltatás megtalálható, és kiépültek a hozzájuk kapcsolódó infrastrukturális kompetenciák is.
Magyarország stratégiai szerepe nem csak az EDS-en belül, de Európán belül is növekszik. Ennek eredményeként idén májusban nyitotta meg kapuit a budapesti Regionális Pénzügyi és Számviteli Szolgáltató Központ, amely elsősorban az EDS európai ügyfelei számára biztosít „near-shore” szolgáltatásokat. Ebben az értelemben nem csak EDS Magyarországról beszélhetünk, hanem az EDS európai leányvállalatainak kapcsolatáról is.

A vállalati szektoron kívül a másik fontos és növekvő súlyú terület az EDS kormányzatoknak nyújtandó adminisztratív, ügyviteli menedzsmentszolgáltatása. Ennek nyugaton ma már olyan többszázmilliós üzleti lehetőségei vannak, mint az EDS-nek a közelmúltban megkötött, az angol hadsereg személyügyi adatkezelésére vonatkozó szerződése. Államigazgatási szinten – azt gondolom – kevés hasonló méretű és jelentőségű kiszervezéssel találkozhatunk a világban.

Hazánknál maradva, milyen beruházásokon keresztül tudta erősíteni az EDS a piacon betöltött vezető szerepét?

Az elmúlt két év során két jelentős beruházást hajtottunk végre. Felépítettük Szolgáltató Központunkat, amely jelenleg 250 fővel működik, és nyolc nyelven nyújt szolgáltatásokat az ügyfelek részére. A központ az EDS belső informatikai szolgálatán kívül számos európai és európán-kívüli ügyfelünk elsősorban informatikai helpdesk jellegű ügyfélszolgálatát látja el. Magyarországi ügyfeleink közül a Matáv és a Főtáv a fő referenciánk. Jól jellemzi a központ kihasználtságát, hogy napi szinten 7-8000 hívást fogadnak kezelőink.

A másik, az idén megnyílt regionális pénzügyi és számviteli szolgáltató központ, amely jelenleg mintegy 250 főnek ad munkát. A 8,5 millió dollár beruházással épült, 450 férőhelyes, 4500 négyzetméteres központ pénzügyi, számviteli és egyéb üzleti folyamatirányítási szolgáltatásokat (BPO) nyújt ügyfeleinek és az EDS 17 európai leányvállalatának.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik