Ha olyan játékok készítése fűződik a nevedhez, mint a Resident Evil korábbi részei, a Dino Crisis, vagy éppen a Devil May Cry, akkor biztos lehetsz abban, hogy a sajtó munkatársai, és persze a játékosok is árgus szemekkel fogják figyelni soron következő munkáidat. Így van ez Shinji Mikamival is, aki több korábbi alkotásával letette már a névjegyét arra a bizonyos asztalra, és egyúttal bemutatta, hogy lehet még új életet lehelni a sok értelmezést megélt túlélőhorror műfajába.
Most ő, és a korábbi The Evil Within kiegészítőkért felelős John Johanas összeállt, hogy méltó folytatást hozzanak össze, méghozzá a Bethesda Softworks kiadós hathatós támogatásával. A The Evil Within 2 közvetlen folytatása az első résznek, azzal a csavarral, hogy eltelt néhány esztendő a 2014-ben megjelent játék szörnyű eseményei óta.
A SZENVEDÉS FOLYTATÓDIK
Főhősünk, a rendíthetetlen és sokat megélt Sebastian Castellanos nyomozó elképesztően nehezen tudja feldolgozni a korábbi megrázkódtatásokat, ráadásul a környezete se könnyíti meg a dolgát, hiszen mindenki azt bizonygatja, hogy a The Evil Within eseményei csak az ő fejében történtek meg.
Castellanos az alkoholban látja a megoldást a feledésre, ám ahogy az a a nagy könyvben meg van írva, a korábbi társa váratlanul megkeresi egy igazán fontos információval: a lánya mégse halt meg, ráadásul egy nagy és felettébb gonosz vállalat az ő elméjét akarja használni egy új világ megteremtésére.
Az ördögi próbálkozásnak meg is lesznek a maga következményei: a vállalat által létrehozott Union névre hallgató virtuális városon úrrá lett az őrület, a korábbi lakosok pedig undorító szörnyekké változtak. A feladat ezek után adott: a lecsúszott nyomozónkkal ki kell derítenünk, hogyan történhetett mindez, nem mellesleg az egész ügy középpontjában álló gyermekünket is meg kell mentenünk.
CSAK CSENDBEN, CSAK HALKAN?
Az oktatómódnak is betudható első óra után – ami igencsak hangulatosra sikeredett – mindenki számára egyértelművé válik, hogy az első részből megszokott mechanizmusokat kapjuk ezúttal is, csak egy tovább csiszolt formában. Külön érdekesség, hogy amíg a játék elején az lehet az egyik leginkább célravezető taktika, hogy a lopakodásra fókuszálva egyesével szedjük le a különböző ellenfeleket, addig néhány óra elteltével már érdemesebb mindenkit kíméletlenül kiikatatni.
Mindezt azért fontos megtenni, mert a leölt szörnyűségek után zöld zselét szerezhetünk, amit aztán jobbnál jobb dolgokra válthatunk be. Fontos is lesz használnunk a Safety House-okban kipróbálható tárgykészítő rendszert, ugyanis ezek nélkül szinte semmi esélyünk nem lesz a túlélésre.
NINCS MÁS HÁTRA, MINT ELŐRE
A fejlődés során ráadásul öt különböző irány közül választhatjuk ki a nekünk tetszőt: növelhetjük a gyógyítási hatékonyságunkat, vagy a maximális életerőnket, állóképességünk fejlesztésével jobban bírhatjuk a futószezont, de akár a lopakodást, vagy a fegyveres küzdelmek képességét is magasabb szintre tornászhatjuk. Ezen a ponton azt javasoljuk, hogy mindenki válassza azt, ami a stílusának leginkább megfelelő, hiszen gyakorlatilag egyikkel sem lehet igazán mellényúlni.
A bevethető fegyverek terén igazi klasszikusokat vonultat fel az The Evil Within 2: kapunk pisztolyt, shotgunt, mesterlövész puskát, gépfegyvert és persze nyílpuskát is. Utóbbiba több lövedéktípust illeszthetünk, és ez a fajta muníció a játék későbbi szakaszában további tulajdonságokkal fog bővülni.
A képek és a videóanyagok láttán elég nyilvánvaló, hogy a második rész látványvilága az elsőéhez hasonlóan meglehetősen hangulatosra és hátborzongatóra sikeredett, és a fejlesztők meghallgatták a rajongókat is, aminek hála a nehézségi szint a korábbinál lényegesen visszafogottabb lett.
Ennek ellenére összességében elmondható, hogy aki szerette az első részt, az ezt is imádni fogja, aki pedig él-hal a túlélőhorrorokért, annak mindenképpen érdemes tenni vele egy próbát. Viszont a többieknek csak saját felelősségre ajánljuk – némi felnőtt pelenka bekészítése után.