Az EU és az Egyesült Államok 1992-ben kötött szerződést, amely a repülőgépgyártás igazságtalan előnyöket lehetővé tevő állami támogatását volt hivatott megakadályozni.
Washingtont most az riadóztatta, hogy tavaly a 80 százalékban az európai repülési konszernhez, az EADS-hoz tartozó Airbus gépkiszállításaiban megelőzte az amerikai csúcsszállító Boeinget. Az amerikai cég arra panaszkodott ennek kapcsán, hogy az 1992-es szerződés még mindig túl sok szubvenciót tesz lehetővé az Airbus számára.
Mint John Veronau, az ügyben illetékes amerikai kereskedelmi főkonzul elmondta: Washingtonnak nincsenek olyan tervei, hogy a már folyó állami támogatásokat az Airbus számára megtámadja, de meg van győződve arról, hogy megérett az idő egy új megállapodásra, a jövőbeni segélyeket megakadályozandó.
Az EADS vezetője, Philippe Camus a múlt héten kijelentette, hogy cége betartja az 1992-es megállapodást: nem kap szubvenciókat, és a kapott hiteleket is visszafizeti.