A The Social Tattoo Project névre hallgató, leginkább talán művészetinek mondható kezdeményezés azért jött létre, mert az emberek nagyon hamar elfelejtik azokat a katasztrófákat, melyekkel csak a televízió képernyőjén keresztül találkoztak. Míg a japán földrengés részleteire valószínűleg még emlékszünk, addig Haiti felemlegetése már valószínűleg nem csak topográfiailag okoz a legtöbbeknek gondot.
Éppen ezért a projekt alkotói hétről hétre megszavaztatják követőiket a Twitteren és rajongóikat a Facebookon, hogy négy aktuális téma közül melyikből készüljön tetoválás – ráadásul a bátor jelentkező, aki így biztos, hogy élete végéig emlékezni fog, addig nem is tudja, hogy milyen tetoválást varrnak épp rá, amíg a mű el nem készül.
Az első öt tetkó a #humantrafficking (vagyis #emberkereskedelem), #Haiti, #Norway, #poverty (vagyis #szegénység) és #Japan – igen, a Twitteren használatos kettőskereszttel együtt.
Most, hogy tudod miről van szó, Te jelentkeznél?