A határozatok Tára legutóbbi számában megjelent döntés szerint a tárcáknak soron kívül kell egyeztetniük ez ügyben. A határozat rendelkezik arról is, hogy március 31-ig kell megkezdeni az állami beruházásként megvalósuló Dunaújvárosi-híd és a hozzá vezető 9 kilométeres M8-as autópálya-szakasz közbeszerzési eljárását.
A 2004. január 7-i kormányülésen született döntés szerint az M6-os autópálya Érdi tető és Dunaújváros közötti szakaszát koncessziós szerződés keretében építik meg, de az új M6-os autópályán is érvényes lesz az ország összes autópályáján használható matrica.
Az M6-os Budapest-Érdi tető közötti szakaszát a központi költségvetés finanszírozza. A kormányhatározat rendelkezik arról is, hogy a közlekedési miniszter május 15-ig kezdje meg az M6-os autópálya Dunaújváros-országhatár közötti szakaszára vonatkozó, koncessziós közbeszerzési pályázati eljárást.
Az MTI korábbi híradása szerint, a környezetvédelmi hatóság még 2002-ben jóváhagyta a nagytétényi Metallochemia gyáregység és környezetének a Metalloglobus Rt. által megvalósítandó rehabilitációs tervét.
A telephelyen már 1910 óta folyt kohászati tevékenység, s ezalatt sok nehézfém került a környezetbe. A terv lényege, hogy a gyáregység területén különleges szigetelt szarkofágba zárnák a szennyező anyagokat, s a rehabilitált területen haladna az M6-os autópálya.
A környező családi házak szennyezett talaját talajcsere révén ugyancsak a gyárterületre szállítanák, s az a szarkofág alá kerülne. A becslések szerint az 500-600 ezer köbméternyi szennyezett talajból 400 ezer köbmétert kellene a gyárterületre szállítani.