Az eddig kábeltelevíziós és internet-szolgáltatást nyújtó társaság az internetalapú telefonszolgáltatását először Budapest tíz kerületében teszi elérhetővé saját hálózatán keresztül mintegy háromszázezer háztartás számára. Az eseményen a társaság vezetői úgy vélték, hogy a szolgáltatásukat igénybe vevők akár 40 százalékkal is csökkenthetik a vonalas telefonköltségeiket.
A UPC ezáltal az országban elsőként kínál széles
körben olyan alternatív telefonálási lehetőséget, amelynek használatához nem kell megtartani a korábbi
hagyományos telefon-előfizetést.
Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter
szerint a UPC Telefon szolgáltatással egy újabb lehetőség nyílt a fogyasztók előtt arra, hogy igényeiknek
megfelelő hírközlési szolgáltatást vehessenek igénybe.
A meglévő telefonszolgáltatásoknál alacsonyabb tarifájú, kapcsolási díj nélküli hívásokat valamint korlátlan ingyenes hálózaton belüli beszélgetéseket kínáló szolgáltatás előfizetői
mintegy 30 százalékkal csökkenthetik vezetékes telefonköltségeiket. A társaság közölte azt is, hogy azért tudják olcsóbban adni a telefonszolgáltatást, mint más cégek, mert az internetes technológia sokkal gazdaságosabb, mint a hagyományos.
Az UPC Magyarország előfizetői a már megszokott készülékükkel is telefonálhatnak, a szolgáltatás igénybe vételéhez nem kell sem számítógép, sem internet-előfizetés, s nem kell megtartani az eredeti telefonvonalat sem.