Miközben idehaza az előfizetésen alapuló internetes tartalomszolgáltatás elindításával kapcsolatos kísérlet, a Politis kezdeményezése sikertelenül ért véget, a The New York Times kiadójának tegnap publikált üzleti eredményei azt mutatják, az amerikai lap olvasói egyre inkább hajlanak rá, hogy fizessenek a tartalomért.
Ez segítette hozzá a céget ahhoz, hogy teljes éves, 1,7 milliárd dollárnyi bevételének 60 százaléka, több mint 1 milliárd dollár valamilyen olvasói előfizetésből származzon. A vállalatnak összesen már 2,6 millió digitális előfizetője van, de ebben nem csak a hír-, hanem a gasztro- és keresztrejtvény szolgáltatásból érkező bevételek is benne vannak. Az utolsó negyedévben mért 51 százalékos növekedésnek köszönhetően 96 millió dollár digitális előfizetési bevételük volt.
Mark Thompson, a cég ügyvezetője is elégedetten nyilatkozott tegnap a digitális stratégiájuk sikerét alátámasztó számok láttán. Beszámolt arról is, hogy a digitális reklámbevételeik is szépen növekedtek: e téren 14 százalékos növekedést értek el éves szinten, és ennek nagyságrendje elérte a 238 millió dollárt.
Azonban ezen a ponton nem állnak meg, a cég terve 2020-ra az, hogy évente 800 millió dollár bevételük legyen a digitális területből.A The New York Times digitális előfizetéses modelljének sikerét illetően persze nem árt figyelembe venni, hogy eleve jóval nagyobb az amerikai piac, mint a magyar, ráadásul a magasabb életszínvonalnak köszönhetően tartalomért is könnyebb fizetséget kérni. És akkor még ott van az is, hogy a lap tartalmai világnyelven (angolul) jelennek meg, így valójában a világpiacot, azon keresztül pedig sokkal több potenciális előfizetőt érhetnek el.
A New York Timesban közölt adatok alapján egyébként a nyomtatott lapjuk kapcsán a kiadó kihívásokkal néz szembe, a print reklámbevételük 14 százalékot csökkent és így 320 millió dollár lett. A cég teljes, a digitális és a nyomtatott lapra is vonatkozó reklámbevétele így 4 százalékos csökkenéssel 559 millió dollár lett.
Az amerikai lap egyébként 2011-ben tette fizetőssé internetes tartalomszolgáltatását.