Az Index kikérte a MÁV-tól és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től, milyen vasútvonalakat újítottak fel 2006-tól mostanáig, az adatokból pedig kiderült többek közt az, hogy átlagosan közel 9 milliárdba került egy perc gyorsulás elérése, egy kilométernyi pályafelújítás pedig átlagosan több mint nettó egymilliárd forintba került.
A Szajol-Püspökladány szakasz például csak 67 kilométer hosszú, de összesen 3 perc gyorsulás eléréséért több mint 120 milliárdot költöttek rá. A Szolnok-Békéscsaba szakaszon 6 perc időnyerés 128,5 milliárdból valósult meg.
A budapesti Északi vasúti Duna-hidat Esztergommal összekötő vonal felújításánál pedig 4,26 milliárdba került egy perc időnyerés.
A hatalmas összegeket az indokolja, hogy a korszerűtlenebb vonalakon a felújítás nagyjából az újjáépítéssel egyenlő, a 120 km/órás pályát ugyanis 160 km/órás sebességűre és 225 kN tengelyterhelésre alkalmassá alakítják.
Kiemelt kép: MTI/Máthé Zoltán