Tech

A “jó Facebookért” fizetni kell?

Új-Zélandi felhasználókkal tesztelik a Facebook fizetős szolgáltatását.

A Facebook is be akarja vezetni a más oldalakról már jól ismert kiemelt szolgáltatás funkciót. Ez azt jelentené, hogy az oldal előnyösebb használatáért a Paypal-en keresztül pénzt szedne be.

Jelenleg egy átlagos bejegyzésünket az oldalon ismerőseinknek mindössze 12 százaléka látja, a Facebook azonban egy új megoldással kísérletezik, amely jelentősen növelheti a látogatók számát.

Az úgynevezett “Highlight” szolgáltatás pár dollárért vehető igénybe. A “fizetős Facebook” egyelőre még tesztelési fázisban van. Angol nyelvterületen, Új-Zélandon próbálják ki. A fejlesztők arra kíváncsiak valóban pénzt adnának-e felhasználók egy ilyen lehetőségért.

A szolgáltatásnak talán több a hátránya, mint az előnye, mivel azon kívül, hogy a gazdagabbaknak ad nagyobb lehetőségeket, és ezáltal diszkriminálja a felhasználók nagyobb körét, az átlagos felhasználók kezdőlapján csökkentheti a hírek relevanciáját. Ez azt jelenti, hogy a fizetős felhasználók bejegyzései előnyt élveznének a „hírfolyamon” a közelebbi barátaink, rokonaink bejegyzéseivel szemben. A kiemelés ráadásul a spammelőknek is nagyobb teret enged.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik