A Délmagyar számolt be Juhász Tibor szerencsétlen történetéről, akit a bank és a végrehajtó képében vett üldözőbe a sors. Először tavaly decemberben jött a bankjától az sms, amiben arról tájékoztatták, hogy leemeltek a számlájáról több mint hárommillió forintot, így egy fityingje sem maradt. Az 56 éves férfi kisvártatva kiderítette, hogy egy végrehajtó iroda inkasszált a számlájáról.
„Az irodában az adatok egyeztetése után kiderült, hogy egy szegedi névrokonom tartozik, neki van adóssága. Az iroda elnézést kért, és még aznap visszautalta a pénzemet” – mondta Juhász Tibor, aki az eset után megnyugodott, hogy tisztázódott a félreértés, augusztusban azonban minden újra megismétlődött.
A három gyereket nevelő férfi ez különösen érzékenyen érintette, hiszen éppen egy új autót kellett volna kifizetnie. A végrehajtó ráadásul a munkahelyét is értesítette, így Juhásznak ott is magyarázkodnia kellett, hogy nincs tartozása. Az iroda aztán megint elismerte, hogy hibázott, megint elnézést kért és másodszor is visszaadta a hárommilliót.
Elérkezett november, lehulltak a levelek a fáról, majd jött a menetrendszerű sms, ezúttal 1 millió 33 ezer forint leemeléséről. A bank – amely mindvégig azt állította, hogy vétlen az ügyben – még aznap visszafizette a pénzt, igaz, ötezer forinttal kevesebbet.
A Délmagyar megkeresésére a bank banktitokra hivatkozva nem közölt részleteket az ügyről, csak annyit, hogy ilyen esetekben az adatokat hatósági átutalást kezdeményező fél – így például a végrehajtó, a NAV, az önkormányzati adóirodák – adja meg, és az ő kötelezettsége ellenőrizni azokat. A végrehajtó iroda vezetője annyit írt, hogy „programváltás során az adatok konvertálásánál a személyi adatok (névazonosság esetén) keveredhettek. Irodám az érintett úrtól szíves elnézést kért, és a hibát azonnal korrigálta!”.
Juhász Tibor azonban immár semmilyen garanciát nem lát arra, hogy az eset nem ismétlődik meg, és már összerándul a gyomra, ha sms-e érkezik.