Az AirAsia, a Peach Aviation és a Jetstar fapados társaságok japán piacra való idei belépése egyes vélemények szerint megváltoztathatja a japánok utazási szokásait, és ezáltal életmódjukat is. A jövőben már nemcsak üzleti utak, illetve ritka és drága luxusüdülések alkalmából szállhatnak repülőre a szigetország lakói: az olcsó jegyek megjelenésével egyre gyakoribbá válnak a hétvégi kiruccanások, sőt az egynapos utak is.
A fapados társaságok színre lépésével számos városba feleannyiért lehet eljutni, mint korábban: Okinava szubtrópusi szigetére például 16 ezer jen egy út, míg Szöulba már 5 ezerért is lehet jegyet kapni. Ezáltal az utazás számos más szabadidős aktivitás megfizethető alternatívája lehet: a dél-koreai fővárosba például olcsóbb átugrani, mint egy napra elmenni a tokiói Disneylandbe. A belföldi jegyek nemcsak a rendes légitársaságok ajánlatainál olcsóbbak, hanem a Sinkanszen gyorsvonatokénál is kevesebbe kerülnek.
A fapadosok népszerűsége a japánok költési szokásai, illetve anyagi helyzetük változására is rávilágít. Az 1980-as években – a gazdasági buborék csúcsán – a japánok válogatós és pénzszóró vásárlóként voltak ismertek, akik nem riadtak vissza 3 ezer jent költeni egy csésze kávéra vagy félmilliót kiadni egy luxustáskára. A szigetország húszéves gazdasági stagnálása miatt a pénztárcájuk vastagsága, és ezáltal elvárásaik is csökkentek.