2004. szeptember 1-9. között a Mammut Rt. megbízásából az Independent Research Agency felmérést végzett a Mammut Üzletház 300, tizenhat évnél idősebb látogatója körében. A vizsgálat elsődleges célja a megkérdezettek vásárlási szokásainak, illetve a Mammut Üzletházzal kapcsolatos véleményeinek, tapasztalatainak megismerése volt. A vásárlói vélemények felmérésével párhuzamosan a Mammut Üzletház megbízásából elkészült egy 500 fős lakossági közvélemény kutatás is a 16 éven felüli I., II., és XII. kerületi lakosok körében. A kutatások a vásárlási szokásokat érintő kérdésekben hasonló eredményekkel zárultak.
A vásárlói kutatásból kiderült, hogy a rendszeresen vásárolni járók 83%-a bevásárlóközpontokban szerzi be a számára szükséges árucikkeket, 38%-a pedig a nagyobb közérteket részesíti előnyben. Alig valamivel kevesebb, 36%-uk jár rendszeresen hipermarketbe, és kialakult a kis boltok stabil vásárlóközönsége is, ez utóbbiakat a megkérdezettek 14%-a keresi fel. Jellemző, hogy a kisebb boltok és a nagyobb közértek az 50 évnél idősebbek korosztályában népszerűbbek, hiszen ezek általában a lakóhely közelében épültek és gyalogosan is elérhetőek.
A Mammut kutatási adatai alátámasztják azt a tendenciát, mely szerint a családok egyre nagyobb hányada indul bevásárolni vasárnap. A vasárnapi nyitvatartást a válaszadók elsöprő többsége, 80%-a tartja előnyösnek. Az egy vásárlásra jutó összeg a következőképpen alakul: a megkérdezettek 14%-a 5000 Ft alatt, 34%-a 5-10000 Ft között, 32%-a 10-20000 Ft között, 13%-a 20-30000 Ft között, míg 13%-a 30000 Ft felett költ átlagosan egy vásárlás alkalmával. A legtöbben ruhát (73%), könyvet, cd-t (40%), ajándéktárgyat (24%), illetve élelmiszert (21%) vásárolnak a Mammutban.
A szeptemberi közvélemény kutatás eredménye is igazolta, hogy jól döntött a vállalat vezetése, amikor teret adott a komoly németországi expanziót követően magyarországi terjeszkedésbe kezdő Saturn lánc első áruházának. A megkérdezettek 60%-a ugyanis jó gondolatnak tartotta, hogy egy új műszaki áruház nyíljon az üzletházban. A férfiak lényegesen nagyobb arányban fogadták pozitívan az elképzelést (73%), szemben a nőkkel (51%).
A legnagyobb budapesti bevásárlóközpontok közül a válaszadók 38%-a a Mammutot jelölte meg, mint számára a legkedveltebb üzletközpontot, sorrendben a második legnépszerűbb központra a válaszadók 13%-a voksolt. A Mammut melletti legfontosabb három érv a lakóhelyhez való közelség, a széles üzletválaszték, és a kiváló szórakozási lehetőségek voltak. A teljes minta alapján elmondható, hogy a megkérdezettek az üzletközpontban töltött idejük 53%-át vásárlásra, míg 47%-át szórakozásra fordítják. A fiataloktól az idősek felé haladva nő a vásárlásra, és csökken a szórakozásra fordított idő aránya. A kutatási adatokból kitűnik, hogy a bevásárlóközpont látogatói ott töltött idejük csaknem felét szórakozásra fordítják. A kapott válaszok igazolják azt, hogy a Mammut, mint közösségi tér a hagyományosnak mondható bevásárlási- és szórakozási lehetőségeken túl olyan kulturális csomópont szerepét tölti be a Budai Belváros életében, amely – a mai kor kihívásainak megfelelve – közelebb hozza egymáshoz a környék lakóit, fórumot biztosít különféle kulturális és társadalmi rendezvények lebonyolításához.