A top100 hazai médiavállalatok összesített éves nettó árbevétele az előző évihez képest 2-3,5 százalékkal növekedett 2016-ban (terjesztési, reklám- és egyéb bevételekkel együtt, közszolgálati médiumok nélkül). Ez összesítve 260, korrigáltan 265 milliárd forint árbevételt jelentett. jelentése.
Többek között ezt a megállapítást teszi a médiapiac aktuális állapotát bemutató Whitereport Financial 2017 szeptemberi frissített adatokat tartalmazóAz összefoglaló alapján a top 100 médiavállalat kétharmada tudta növelni árbevételét 2016-ban 2015-hez képest. A növekedés mértéke igen nagy szórást mutatott. Az átlagosnál nagyobb növekedésre 14 médiavállalat volt képes. Az alábbi ábrán az is látható, hogy
Az alábbi ábrából ugyanakkor az is kiolvasható, hogy a top 100 magyarországi médiavállalatok üzemieredmény-totálja jelentősen csökkent.
Hasonló tendencia figyelhető meg ebből az ábrából is.
Sok-sok pici és kevés nagy
A jelentése szerint a hazai médiavállalatok struktúráját illetően továbbra is igaz, hogy kevés nagy szereplő működik, hiszen 15 milliárd forint feletti éves nettó árbevételű cég mindössze négy volt (nem cégcsoport, hanem önálló cég szintjén). Összárbevételben a legnagyobb a közepes méretű vállalatok csoportja. A top100 médiacég közel fele azonban 600 millió forint alatti éves nettó árbevétellel működik – ehhez hozzátéve a Whitereport-adatbázisból a további körülbelül ezer médiavállalatot, amelyek 259 millió forint alatti éves nettó árbevételükkel nem tudtak bekerülni a top100-ba, látható, hogy a médiaszolgáltató mikrovállalatok száma és kitettsége igen nagy, versenyképessége – külön-külön pedig – igen alacsony.
A 15 legnagyobb médiavállalat mindegyike 4 milliárd forint feletti árbevétellel rendelkezett 2016-os pénzügyi adataik szerint. A médiavállalati „bajnokok ligájába” nem került be rádió, közel fele azonban lapkiadó, a legnagyobbak pedig mozgóképvállalatok: televíziós vagy mozicégek. A legnagyobbak utolsó harmadába két köztéri reklámcég került, és csupán egyetlen online médiaszolgáltató került a listába a hazai szereplők közül.
A Whitereport teljes, alább lapozható formában elérhető jelentésében további érdekes adatok is találhatók a hazai médiaszektor állapotáról.