Az MNB 12,5 millió forint bírságot szabott ki a Vienna Life Biztosítóra, egyebek közt nyilvántartási, kiszervezési, vállalatirányítási, valamint a biztosítási szerződések hiányos tartalmi elemei, az ügyfél-tájékoztatásra és panaszkezelésre vonatkozó jogsértések miatt.
Az volt a fő gond, hogy a szerződési feltételek nem voltak összhangban a vonatkozó jogszabályi előírásokkal. Eltérően szabályozták például a díjfizetési póthatáridőt, a mentesülést, a várakozási időt, a kizárásokat, az ajánlattételt.
E mellett az ügyfél tájékoztatással is adódtak problémák, illetve a biztosító pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzésével és megakadályozásával kapcsolatos feladatait nem látta el teljes körűen, informatikai-nyilvántartási rendszere a tényleges tulajdonosokra vonatkozóan nem biztosította a szankciós szűrések végrehajtását.