Az új parti nyomvonal átlagosan másfél-két méterrel a Nánási út-Királyok útja védvonal szintje alatt van, ez a szintkülönbség védekezésnél lényegesnek számít. Emellett az új mobilgát közvetlenül ki lenne téve az árvízi uszadékok vagy télen a jégtáblák ütközésének – mondta el Timár Gábor geofizikus. Hozzátette: ekkora mobilgátról nemcsak hazai, de nemzetközi tapasztalatok sincsenek.
„Gát a Nánásin”
Kaprinyák Szilvia, a Maradjanak a fák a Rómain elnevezésű csoport aktivistája azt mondta: minél nagyobb békés tömeget szeretnének megnyerni a fakivágások ellen. Követelik, hogy a főváros függessze fel a fakivágási engedélyt és a parti gát engedélyezési eljárását, valamint a kerítésvonali védmű mellett a Nánási úti védvonal elemzése is készüljön el.
A demonstráció több mint ezer résztvevője az Északi összekötő vasúti híd budai hídfőjétől vonult a régi Postás üdülőhöz, és teljesen megtöltötték az épület előtti területet. A tömegben olyan táblákat lehetett látni: „Fák a Rómain!” „Gát a Nánásin!”, „Kivágtok itt minden fát, de mit ér a mobilgát?” – idézi az MTI.
Óbuda közbeszólt
A Fővárosi Közgyűlés nem támogatta a Lányi András író, filozófus által készítetett, a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmére vonatkozó, a római-parti tervezett védmű part menti változatát ellenző javaslatot és kimondta azt is, hogy változatlanul fenntartja a korábbi, a part menti nyomvonalat támogató határozatát.
Az óbudai képviselő-testület viszont úgy döntött, semmilyen mobilgátépítéshez nem ad hozzájárulást, amíg el nem készül a kerítések vonalán építendő védmű megvalósíthatósági elemzése.
(Kiemelt kép: MTI/Mohai Balázs)