Andy Vajna kormánybiztos kereskedelmi rádiója, a folyamatosan újabb és újabb rádiós frekvenciákon megszólaló Rádió 1 egyre közelebb van ahhoz, hogy kiüsse a jelenleg országosan piacvezető Kossuth Rádiót és a második helyezett Petőfi Rádiót a hallgatottsági versenyben – derül ki a Kantar Hoffmann és a Mediameter közös, idén június-augusztusi rádióhallgatottsági kutatásának most közzétett adataiból. További érdekesség, hogy egyelőre ugyan csak minimális különbséggel, de az állami Kossuth Rádió visszavette a vezetést a szintén állami Petőfi Rádiótól, mely a legutóbbi méréskor még piacvezetőnek számított. A számok szintjén mindez úgy néz ki, hogy most a Kossuth Rádiónak 1 millió 428 ezer, a Petőfi Rádiónak 1 millió 425 ezer, míg a Vajna-féle Rádió 1-nek 1 millió 346 ezer hallgatója volt országosan a 15 éves vagy annál idősebb (15+) korosztályban.
A sorban a hallgatók figyelméért folytatott csatában a Simicska-féle Music FM következik, melynek 675 ezres hallgatói tábort mért a mérőkonzorium. A román Radu Morar tulajdonában lévő Tematic Media Grouphoz tartozó Sláger FM (a volt Juventus Rádió) 644 ezer hallgatóval a sorban az ötödik helyen végzett. Az ugyancsak állami Dankó Rádiónak 412 ezer hallgatója volt, míg a Rádió Rock nevű tematikus adó 199 ezer hallgatóval büszkélkedhet. A Klubrádiónak 185, a Magyar Katolikus Rádiónak 176 ezer, az állami Bartók Rádiónak 162 ezer hallgatója volt. A szintén Simicska-érdekeltségű Lánchíd Rádiónak 102 ezres közönséget mért a Kantar Hoffmann-Mediameter.
Vajna Budapesten átvette a vezetést a Sláger FM-től
Érdekesen alakulnak a hallgatottsági trendek Budapesten is: a fővárosban a Vajna-féle Rádió 1 a maga 308 ezres hallgatótáborával megelőzte a Tematichoz tartozó Sláger FM-et, mely ezúttal 306 ezres közönségtáborral rendelkezett. Az állami Kossuth Rádió a harmadik helyen végzett 228 ezres közönségével. Ezután következik a Music FM, mely 183 ezer hallgatóval rendelkezik. A csak ezután következő állami Petőfi Rádiónak Budapesten 166 ezer fős elérése volt, míg a Klubrádiónak 120 ezres. A Rádió Rock itt 98 ezres közönséget tudott felmutatni. A Klasszik Rádiónak (50 ezer), a Bartók Rádiónak 47 ezer, a Jazzy Rádiónak 46 ezer, az állami Dankó Rádiónak Budapesten 37 ezres közönségtábora volt. A Lánchíd Rádiót 24 ezren, a Magyar Katolikus Rádiót 23 ezren hallgatták a fővárosban a nyár folyamán a Kantar Hoffmann-Mediameter szerint.
Egyébként idén június és augusztus között rádiót naponta 5,7 millióan, míg hetente legalább egyszer 7,4 millióan hallgattak, ami országos szinten azt jelenti, hogy a 15+ korosztályú lakosság 68 százaléka hallgatott naponta rádiót, míg hetente a 15 évesekből és náluk idősebbekből álló lakosság 88 százaléka. Budapesten a 15 éves vagy idősebb lakosság 69 százaléka hallgat naponta, míg 90 százaléka heti rendszerességgel rádiót.