Olvasónk (nevezzük Zoltánnak) és párja (őt meg Ildikónak) még novemberben a Black Friday-en figyeltek fel az emag.hu-n egy szuper kedvezményes törökországi nyaralásra, ami ötcsillagos szállodában „ultra all inclusive” ellátással, repülővel 89 ezer forintba került fejenként (szállásfoglalás 43 ezer forint + repülőjegy 36 ezer forint + sztornó biztosítás 8935 + szállásra sztornó biztosítás 1120 forint). Erre pluszban csak egy 12 ezer forintos biztosítás jött rá.
Végül nem ekkor foglalták le az utat, hanem csak január elején, a Green Holidays partnerénél az Indulunk.hu egyik budapesti irodájában, ahol a teljes összeget ki is fizették. Még mindig ugyanazon a kedvezményes áron volt az utazás, mint a novemberi akcióban. Örültek, és cseppet sem gyanakodtak.
A papírra, amit kaptak, rá volt írva, hogy ez még nem a végleges foglalás, és erre fel is hívták a figyelmüket, azzal, hogy kapnak majd hivatalos értesítést. Azonban hiába érdeklődtek személyesen és telefonon, mindig csak türelmüket kérték, azt ígérve, hogy minden rendben lesz, és majd jelentkeznek. De semmi.
Az utazási előtti két nap meglehetősen húzós volt
Június 19-én, két nappal az utazás előtt Zoltánt sírva hívta Ildikó: az iroda azt mondta neki telefonon, hogy a szálloda visszautasította a foglalásukat. Aznap fél hat körül kapták az úttal kapcsolatos első hivatalos emailt az irodától, amiben szintén azt írták nekik, hogy a szálloda nem tudja őket fogadni. Csakhogy nem az ő szállodájuk neve állt az e-levélben. Felajánlottak helyette két másikat, hogy azok közül minél hamarabb válasszanak. Rögtön válaszoltak, hogy véglegesítsék az utazásukat, abban a szállodában, amit kifizettek. Ezután kaptak még egy levelet, amiből az derült ki, hogy valóban elírták a szálloda nevét, de
Zoltán ekkor lett először nagyon ideges. Nem értette, az utolsó pillanatban miért csinálják ezt velük, amikor ők már fél éve befizettek mindent. Úgy érezte, hülyére veszik őket. Válaszuk ugyanaz volt, mint előzőleg. Következett egy átalvatlan éjszaka, majd reggel (az utazás előtt 1 nappal) felhívta a török szállodát.Baráti jó tanács: gagyi
Ezután bementek az Indulhatunk.hu irodájába, ahol továbbra is azt mondták nekik nagyon kedvesen, hogy nem tudnak mit mondani, nekik is utolsó pillanatban szóltak, és válasszanak másik szállást. Olvasónk kérte, adjanak hivatalos papírt arról, hogy a szálloda nem tudja őket fogadni. A válasz negatív volt, mondván, hogy csak telefonon szóltak a kintiek az irodának.
Ezután átvette őket a Green Holidays irodavezetője, aki éppen ott volt, és A neten talált információk is ezt támasztották alá, így végül is Zoltánék belenyugodtak, hogy egy másik szállodába mennek.
Kompenzációra számított, de azt nem ajánlottak. Az új szálloda egyébként úgy 80 kilométerrel arrébb volt. Tehát gyorsan újra kellett tervezniük azt is, hogy mit fognak csinálni, merre kirándulnak, milyen látnivalókat néznek meg.
Ja, mégsem az a szálloda lesz
Rendben megérkeztek, várták őket a reptéren. Ekkor jött a következő meglepetés:
Hosszas telefonálgatás után megtudták, hogy
Zoltán ekkor már tajtékzott, Ildikó sírt. De mit volt mit tenni, felszálltak a megfelelő buszra, és úgy döntöttek, csak azért is jól fogják érezni magukat.
A hat buszra csak három idegenvezető jutott, ők egy óra múlva, félúton cseréltek. Zoltánéknak így idegenvezető/képviselő nélkül kellett becsekkolniuk. Egy olyan voucherrel, ami nem az adott szálloda nevére szólt. A török recepciós csodálkozott nagyon, rázta a fejét, aztán 40 perces győzködés után végül a pár elfoglalhatta a szobáját. A szállodát így jellemezte Zoltán:
Valóban nem adott ötcsillagos élményt, inkább háromcsillagosnak felelt meg, európai mércével. Koszosak voltak a falak, és dohos szag fogadta a vendégeket. Azonban a szállodai dolgozók a lehetőségekhez képest kitettek magukért, az all inclusive ellátásban sem volt hiba.
Zoltán a becsekkolás után felhívta az irodavezetőt, aki sajnálkozott, és nem értette, miért történt az újabb szállodaváltás. Azt ajánlotta, vetessenek fel jegyzőkönyvet a kinti képviselőkkel, készítsenek fotókat, stb. Csakhogy a képviselőkkel összesen kétszer találkoztak. Egyszer, amikor az iroda által szervezett külön fizetendő fakultatív programokat ajánlották – a pár nem kért ezekből, hiszen előre maguknak megtervezték, mit szeretnének kettesben megnézni, és ehhez helyben autót is béreltek. Ekkor nem sikerült jegyzőkönyvet felvetetni. Viszont másik, hasonló szobát, illetve ingyenes bőrkabát-vásárlási túrát ajánlottak nekik, de ezeket nem kérték.
A buszon vette fel végül a képviselő a jegyzőkönyvet.
Szétválasztott család
Zoltán szerint a csoportban szinte mindenkinél volt valami probléma. És a többiek is hiába fizettek hónapokkal, vagy egy fél évvel korábban, senkinek nem volt a kezében a tényleges foglalásról hivatalos, véglegesített visszaigazolás. Ők is arról számoltak be, hogy csak az utolsó pillanatban dőlt el minden.
És Zoltánék még istenesen megúszták, mert
Egy 24 fős debreceni nyugdíjas csoportot tényleges konkrét anyagi kár is ért, mert ők magasabb színvonalú szállodát fizettek, és helyette ugyanoda kerültek, ahova Zoltánék – derült ki beszámolójából.Mindebből úgy gondolja, az irodánál tudhatták, hogy baj lesz. Szerencsésnek érzi magát, hogy ők legalább gond nélkül hazajöttek. Utolsóként. A következő turnus már kint ragadt.
Ami még fontos: a károsultak létrehoztak egy zárt Facebook-csoportot, ott várják a pórul járt társak jelentkezését, mert közösen szeretnének fellépni a kártérítésért.