Június végén távozik IAB Hungary nevű internetes reklámszakmai szervezet éléről Barnóth Zoltán elnök. Barnóth 2016 januárja óta volt a szervezet első embere.
Az IAB Hungary közölte: az új elnök megválasztására rendkívüli közgyűlésen kerül sor a szervezet alapszabályában rögzített keretek között. A közgyűlés várható időpontja az IAB elnökség döntése értelmében június utolsó hetében lesz.
Az IAB közleménye szerint a távozás oka, hogy az aktív IAB fejlesztési feladatok megnövelték az IAB elnöki elfoglaltságokat.
Az IAB ügyeinek napi irányítása olyan mértékben vette igénybe az időmet az utóbbi másfél évben, ami munkahelyemen és a magánéletemben is komolyabb nehézségeket generált. Az IAB elnöki pozíciója viszont továbbra is nagy elánt igényel, ezért szomorú szívvel úgy döntöttem, hogy a ciklus felénél átadom a helyemet egy új elnöknek, aki változatlan lendülettel tudja folytatni a megkezdett utat. Köszönöm a felém kimutatott bizalmat, megtisztelő volt elnökként segíteni a szervezetet, az eredmények alapján nyugodt szívvel adom át a stafétát a következő elnöknek, akinek sok erőt és kitartást kívánok
– mondta Barnóth Zoltán, aki egyébként a GroupM médiaügynökségi csoportban ezután is ellátja feladatait és pozícióját.
Barnóth tavalyi megválasztásakor aktív, autonóm, szolgáltatás-centrikus és működésében megújuló IAB-t ígért a szervezetnek. Erről egy interjúban részletesen is beszámolt a 24.hu-nak.
A közlemény felidézi, hogy az IAB-nál folyó fejlesztések eredményeként már tíz munkacsoport működik, melyek munkájában 60-nál is több tagcég és száznál is több aktív IAB tag vesz részt. Az aktív és jól működő Médiaszekció mellett a Hirdetői Klub újraélesztése is cél volt. Kidolgoztak továbbá egy fenntartható digitális kommunikációt támogató programot, illetve az elnökséggel együtt megújult a szervezet működése és új ügyvezető is került az IAB élére Máth András személyében.
Konferencia előadásokon bemutatták az internetes reklámtortát, új kutatást vezettek be AdExpect néven, tagsági felmérést végzett a szervezet, a programmatic területen képzés és szakmai sorvezető készült. Kutatásokkal támogatta az IAB a programmatic és reklámblokkolás téma ismereteinek bővítését. A sztenderdizálás folyamatban a mobil terület került sorra, és új tagokat kapcsoltak be a munkába a tavaly őszi Projektpályázattal. Az IAB aktívan részt vesz a Digitális Jólét Program kialakításában is.
Az IAB Hungary a Magyar Reklámszövetség keretein belül 2008 novemberében létrejött szakmai szervezet, mely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) hazai képviselője, az IAB Europe tagja. A szervezetet 46 cég alapította, köztük ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltató cégek. A szervezetnek jelenleg 79 tagja van. A szervezet célja az online, interaktív, digitális marketing és reklámeszközök és megoldások ismertségének, használatának és elfogadottságának növelése, a digitális marketing iparág fejlesztése, a digitális média további erősítése, szakmai érdekképviselet és érdekérvényesítés hazai és nemzetközi fórumokon, üzleti, társadalmi és kormányzati szervezetekben, illetve egy iparági „közös hang” megteremtése, a piaci szereplők, szakmai szervezetek, szakmai sajtó, szakhatóságok irányába való folyamatos, hiteles kommunikáció.
Kiemelt kép: Barnóth Zoltán, az IAB Hungary távozó elnöke. Fotó: Berecz Valter, 24.hu