Tech

Egy szoftver elárulja, meddig leszünk kapcsolatban

Szerelmi kvízzel próbálja közelebb hozni az emberekhez a gépi tanulást a DataRobot nevű cég. Online eszközük mindössze hat kérdésből megállapítja, hogy a korábban gyűjtött statisztikák alapján mennyi esélyünk van arra, hogy még két évig aktuális partnerünkkel legyünk.

Ha kapcsolatokról van szó, nem hiszek a horoszkópokban, csillagjegyekben, sem a női magazinos kvízek eredményeiben. Épp ezért álltam szekptikusan a DataRobot nevű, mesterségesintelligencia-fejlesztéssel foglalkozó cég eszközéhez, ami pár kérdés alapján megjósolja, hány százalék esélyünk van arra, hogy a következő két évben együtt maradunk jelenlegi partnerünkkel.

A legtöbb ilyen kvízes dolgot érdemes elkerülni a Facebookon, és úgy mindenhol máshol (legtöbbször csak az adatainkat gyűjtik be), de a DataRobot esetében némi bizalmat szavaz, hogy a Stanford Egyetem által készített, hosszú kapcsolatok titkát vizsgáló kutatások főbb megállapításait veszi alapul.

Az ingyen kipróbálható webes eszköz mindössze hat kérdést tesz fel. Ezeket rövid magyarázatok kísérik, néhány magától értetődőnek tűnő kijelentéssel: például hogy a házasok nagyobb eséllyel tartanak ki egymás mellett, de a nagy korkülönbség rontja az esélyeket.

Forrás: 24.hu

A kérdések alapján összegezve: nagyobb az esély az együttmaradásra, ha hosszú ideje házasságban élünk, kevés gyerekünk van, jó kapcsolatot ápolunk a kedvesünk rokonaival, és nem túl nagy a korkülönbség.

A DataRobot vezetője szerint természetesen a százalékban kapott eredmény csak azt tükrözi, hogy a korábban gyűjtött adatokon alapulva mit várhatunk– hiszen egy gép sem tudja megjósolni a kitöltő személyes életének kiszámíthatatlan fordulatait.

A szoftvert amúgy nem párkapcsolatok elemzésére készítettek, hanem cégek üzleti tevékenységének támogatására: a DataRobot alapvetően prediktív modellek fejlesztésével foglalkozik, olyan szoftvereket írnak, amelyek képesek adatokból megállapításokra jutni, majd azok alapján prognosztizálni jövőbeli eseményeket. A kapcsolati kvízzel céljuk az volt, hogy kicsit közelebb hozzák az emberekhez a módszert.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik