A Financial Times Deutschland című üzleti lap úgy tudja, hogy a termelési igazgató a konszern vezérigazgatója, Bernd Pischetsrieder tisztogatási akcióinak legújabb áldozata.
A vezető amerikai gyártónál, a General Motors-nál viszont felmerült, hogy márkákat küldenek a feledésbe. Elsősorban a Buick és a Pontiac jöhet számításba, mivel a két márka eladásai gyengén alakultak az elmúlt években.
A Volkswagen csoport a profitnövekedés helyreállításáért küzd az egyre bonyolultabb piaci helyzetben. Az előrejelzések szerint az üzemi eredményben növekedés várható az idén, de hozzátették, hogy a javulás mértéke előre nem látható, külső tényezőktől függ.
Tíz éve leggyengébb volt Európában az új autók eladása a februárban, fölerősítve az erős euró, a dráguló nyersanyagok, a fölös kapacitások és az ázsiai import okozta problémákat. A Volkswagen maga tavaly egymilliárd euróval kevesebb bevételt ért el az Egyesült Államokban, mint 2003-ban, és Kínában is csökken a profitja.
A vezető amerikai gyártónál, a General Motorsnál viszont felmerült, hogy márkákat küldenek a feledésbe. Elsősorban a Buick és a Pontiac jöhet számításba, mivel a két márka eladásai gyengén alakultak az elmúlt években. A GM költségeinek lefaragásán munkálkodik, miután a múlt héten eredményei várható jelentős romlását jelezte. Az említett márkák “kivonása” csak fokozatosan képzelhető el az utóbbi időben rájuk fordított milliárdos beruházások miatt. Néhány éve határozta el a GM az Oldsmobile márka felszámolását, amely még jelenleg is tart.